تأسیس صندوق ۱۰میلیارد دلاری امارات برای سرمایه‌گذاری در اسرائیل

تأمین مالی این صندوق با نهادهای دولتی و بخش خصوصی خواهد بود

امارات متحده عربی در حوزه‌های انرژی، ساخت‌وساز، آب، صنایع فضایی، خدمات بهداشتی و فناوری کشاورزی در اسرائیل سرمایه‌گذاری می‌کند- KARIM SAHIB / AFP

امارات متحده عربی از تأسیس یک صندوق ۱۰میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های راهبردی در اسرائیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی، وام، خبر تأسیس این صندوق سرمایه‌گذاری، روز پنجشنبه، ۲۱ اسفندماه، درپی تماس تلفنی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، با شیخ محمد بن‌زاید، ولیعهد ابوظبی و جانشین فرمانده کل قوای نظامی امارات متحده عربی، اعلام شد.

امارات متحده عربی ازطریق این صندوق، همراه با اسرائیل، در حوزه‌های راهبردی آن کشور، ازجمله انرژی، ساخت‌وساز، آب، صنایع فضایی، خدمات بهداشتی و فناوری کشاورزی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این صندوق سرمایه‌گذاری از ابتکارهای توسعه‌گرایانه برای ارتقای همکاری اقتصادی منطقه‌ای بین دو کشور پشتیبانی خواهد کرد و تأمین مالی آن با نهادهای دولتی و بخش خصوصی خواهد بود.

در این گزارش آمده است: «تأسیس این صندوق درپی امضای توافقنامه تاریخی ابراهیم بین دو کشور صورت می‌گیرد و هدف آن تقویت روابط اقتصادی دو اقتصاد پررونق منطقه، گشایش راه برای سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های مشارکتی برای پیشرفت اجتماعی و اقتصادی دو کشور و منطقه است.» 

اواخر مردادماه سال جاری، دولت دونالد ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و شیخ محمد بن‌زیاد، ولیعهد پایتخت امارات متحده عربی، برای برقراری صلح و عادی‌سازی کامل روابط دو کشور توافق کردند. پس از این توافق که «پیمان ابراهیم» خوانده می‌شود، دو کشور همکاری‌‌هایی را در زمینه‌های مختلف تجاری و سیاسی آغاز کرده‌اند.