بازهم آژیر خطر در مناطقی از غرب تهران به صدا درآمد

سازمان انرژی اتمی ایران پیش‌تر با ارسال پیامکی به ساکنان منطقه از آزمایش سامانه هشدار سازمان خبر داده بود

حدود ساعت ۱۲ ظهر جمعه، ۲۲ اسفندماه، در محدوده کارگر شمالی، گیشا و شهرک آزمایش تهران، بار دیگر صدای آژیر خطر شنیده شد. بنابر گزارش‌ها، روابط عمومی سازمان انرژی اتمی ایران، پیش‌تر اعلام کرده بود که آژیر خطر مربوط به آزمایش سامانه هشدار این سازمان خواهد بود.

 پیش‌تر، حدود ساعت ۱۲ شب جمعه دهم بهمن‌ماه نیز، صدای آژیر مشابهی ساکنان همین منطقه از غرب تهران را نگران و متعجب کرده بود. اعلام نشدن علت دقیق این صدا و بعضی اظهارنظرهای ضدونقیض مسئولان در این زمینه، موجب گمانه‌زنی‌ها مختلف درمورد آن شده بود. ازجمله حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی استانداری تهران، گفته بود که سیستم صوتی یکی از سازمان‌ها در شهرک آزمایش دچار اختلال شده و همین موضوع موجب شنیده‌شدن این صدا در آن منطقه شده است. مدیرکل بحران استان تهران هم مدعی شده بود که نفوذ آب باران به داخل یک مجموعه، باعث فعال شدن صدای آژیر آنجا شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما این‌بار، پیش از آژیر خطر ۲۲ اسفندماه، به گزارش همشهری‌آنلاین، سازمان انرژی اتمی ایران، با ارسال پیامک به ساکنان محله‌هایی که آژیر در آن‌ها شنیده می‌شود، اعلام کرده بود که ظهر روز جمعه، صدای آژیر خطر در محدوده کارگر شمالی برای انجام تست شنیده خواهد شد.

این پیامک را «اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی»، یک ساعت پیش از شنیده‌شدن صدای آژیر خطر برای شهروندان فرستاده بود.