اپل سوت پایان تولید «آی‌مک پرو» را زد

انتظار می‌رود با معرفی ریزتراشه‌های جدید، تغییرات چشمگیری در سیستم عامل مک ایجاد شود

هنگامی که اپل، آی‌مک پرو را معرفی کرد، آن ‌را «قدرتمندترین مک ساخته شده تا آن زمان» توصیف کرد - JUSTIN SULLIVAN / AFP

اپل به تولید «آی‌مک پرو»، رایانه‌ای که زمانی قدرتمندترین رایانه به شمار می‌رفت، پایان می‌دهد. بر اساس گزارش ماکرومورس، اپل تایید کرده که این شرکت فروش اغلب قطعات و بخش‌های این رایانه را متوقف کرده و با تمام شدن موجودی کنونی، تولید آن را به کلی متوقف خواهد کرد. 

توقف تولید آی‌مک پرو در حالی انجام می‌شود که انتظار می‌رود این شرکت با معرفی تراشه‌های داخلی جدید، تغییرات گسترده و چشمگیری را در سیستم عامل مک ایجاد کند.

این شرکت نخستین بار در تابستان سال گذشته، زمانی که گفت که تمامی کامپیوترهای تولیدی اپل «تا حدود دو سال آینده» شامل این تراشه خواهند شد، از وجود این تراشه‌ها رونمایی کرد. نخستین رایانه‌هایی که از این تراشه‌ها استفاده می‌کنند - مک‌بوک پرو، مک‌بوک ایر و مک‌مینی، که همه آن‌ها از تراشه ای به نام اِم‌‌وان(M1) استفاده می‌کنند - اواخر سال گذشته، زمانی که اپل بر تعهد خود مبنی بر استفاده از این تراشه در سایر تولیدات خود تاکید کرد، معرفی شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با توجه به افزایش و بهبود گسترده عملکردی که این تراشه‌های اپل برای رایانه‌ها به همراه دارند، این امکان وجود دارد که اپل در کنار مک پرو، آی‌مک قدرتمندتری تولید کند. شایعه شده که اپل در حال برنامه‌ریزی برای طراحی مجدد آی‌مک است که احتمالا شامل افزایش کارایی باشد که آن را با آی مک پرو که اینک متوقف شده است، سازگار کند. 

آی‌مک پرو شبیه به آی‌مک معمولی طراحی شده اما با رنگ خاکستری تیره‌تر، و همچنین با یک صفحه کلید و ماوس متناسب. اما در داخل، یک سری چیزها با هدف تقویت بیشتر سیستم، ارتقا داده شده‌اند، از جمله می‌توان به سیستم خنک‌کننده قوی‌تر برای اطمینان از کار کامپیوتر بدون داغ شدن بیش از حد اشاره کرد. 

هنگامی که اپل، آی‌مک پرو را معرفی کرد، آن ‌را «قدرتمندترین مک ساخته شده تا آن زمان» توصیف کرد، اگرچه این عنوان به طور قطع توسط مک پرو از آن گرفته شده است. در واقع، به نظر می‌رسد که مک پرو به روش‌های مختلفی این جایگاه را از آن خود کرده است. زمانی که این رایانه در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، به نظر می‌رسید که همان شکاف موجود در بازار را پر کرده است و از آن زمان دیگر کمتر کسی درباره آی مک پرو صحبت کرد. این محصول همچنین در طی عمر خود تغییرات سخت‌افزاری خاصی را تجربه نکرد و تقریبا همان رایانه‌ای که در زمان معرفی در پایان سال ۲۰۱۷ بود، باقی ماند، در حالی که سایر مک‌ها به طور چشم‌گیری ارتقا پیدا کردند.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی