بازگشت ترامپ به نیویورک

ترامپ بعد از ترک کاخ سفید، شش هفته با خانواده خود در فلوریدا اقامت داشت

ترامپ هنگام ورود به «ترامپ تاور» (برج ترامپ) برای مردم دست تکان می‌دهد، اما به گزارش روزنامه پست، او تنها مورد استقبال یک طرفدار قرار گرفته است، ۷ مارس ۲۰۲۱- REUTERS/Caitlin Ochs

بر اساس گزارش‌ها، دونالد ترامپ برای نخستین بار پس از پایان دوران ریاست جمهوری خود، یکشنبه شب به نیویورک بازگشت.

به گزارش نیویورک پست، یک کاروان موتوری حدود ساعت ۹ شب یک‌شنبه آقای ترامپ را تا ساختمان «ترامپ تاور» در منهتن مشایعت کرد.

رئیس جمهوری سابق در کوئینز به دنیا آمده است و با خرید املاک در نیویورک، از جمله برج ۵۸ طبقه ترامپ تاور در مرکز شهر منهتن، برای خود نامی ساخته است.

رئیس جمهوری سابق آمریکا پس از سال‌ها به محل اقامت همیشگی خود در خیابان پنجم نیویورک، جایی که پیش از نقل مکان به کاخ سفید در سال ۲۰۱۷، در آن زندگی می‌کرد، بازگشت.

در ویدیوی به دست آمده از فریدام‌نیوز.تی‌وی، دیده می‌شود که ترامپ هنگام ورود به «ترامپ تاور» (برج ترامپ) برای مردم دست تکان می‌دهد، اما به گزارش روزنامه پست، او تنها مورد استقبال یک طرفدار قرار گرفته است.

آقای ترامپ در روز ۲۰ ژانویه دفتر خود را ترک کرد و از آن زمان تا کنون شش هفته را همراه همسرش ملانیا و بارون، پسر نوجوانشان، در ویلای خود در مارالاگو، فلوریدا، که تلویحی و غیررسمی «کاخ سفید تابستانی» نامیده می‌شود، گذرانده است.

آقا و خانم ترامپ در اکتبر ۲۰۱۹، یعنی یک سال پیش از شکست او در مقابل جو بایدن در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰، آدرس خود را از نیویورک به فلوریدا تغییر دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بازگشت آقای ترامپ به خیابان پنجم نیویورک، اولین بار در روز شنبه از سوی ایستگاه خبری محلی دابلیو‌ای‌بی‌سی-تی‌وی گزارش شد؛ زمانی که افسران اداره پلیس نیویورک داشتند برای اقدامات امنیتی ورود رئیس جمهوری سابق آماده می‌شدند.

یک کاروان موتوری و نیرو‌ی پلیس آن‌ها را مشایعت کردند و اقدامات امنیتی ظاهراً بسیار شدید بوده است.

به گزارش روزنامه پست، پلیس در هفته‌های اخیر موانعی را که در طول دوران ریاست جمهوری ترامپ جلو این برج نصب شده بود، برداشته است.

این برج، که نام رئیس جمهوری سابق به رنگ طلایی روی سر در آن دیده می‌شود، در طول چهار سال حضور آقای ترامپ در کاخ سفید، شاهد اعتراضات زیادی بوده است؛ از جمله، نقاشی دیواری «جان سیاهان ارزش دارد» که در واکنش شدید مقامات شهر نیویورک به پاسخ بی‌ملاحظه آقای ترامپ نسبت به اعتراضات ضدنژادپرستی در سراسر ایالات متحده، در ژوییه ۲۰۲۰ در خیابان بیرون بنای «ترامپ تاور» نقس بسته است.

جیسون میلر، در پادکست «مصاحبه» (اینترویو) سایت میدییت، در مورد ممنوعیت رئیس جمهوری سابق از حضور در توییتر و فیس‌بوک گفت: «ممکن است به زودی شاهد بازگشت آقای ترامپ به شبکه‌های اجتماعی باشیم.»

روزنامه ایندیپندنت برای دریافت نظر آقای ترامپ با دفتر او تماس گرفته است.

© The Independent

بیشتر از جهان