تاریخ‌ساز شدن رپر معروف با آهنگ «راه شهر قدیمی»

لیل ناس اکس از رقبای خود مانند لویس فانسی و ماریا کری جلو زد

Jean-Baptiste LACROIX / AFP

آهنگ «راه شهر قدیمی» (Old Town Road) اثر لیل ناس اکس (Lil Nas X) رکورد ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد (Billboard Hot 100) را شکست و برای ۱۷ هفته متمادی در صدر جدول این لیست قرار گرفت.

در نتیجه، این رپر ۲۰ ساله رکوردهای سابق که در دست ماریا کری (Mariah Carey) و بویز تو منز (Boyz II Men’s) با آهنگ «روزی شیرین» (One Sweet Day)، و همینطور لویس فانسی (Luis Fonsi) و ددی یانکی (Daddy Yankee) با آهنگ «دسپاسیتو» (Despacito) بود را شکست. هر یک از این دو آهنگ برای ۱۶ هفته در صدر این جدول بودند، اولی در سال‌های ۱۹۹۵-۱۹۹۶ و دومی در سال ۲۰۱۷.

نسخه‌ای از آهنگ راه شهر قدیمی که اکنون در صدر جدول بیلبورد قرار دارد، رمیکسی است که در آن، بیلی ری سایروس (Billy Ray Cyrus) خواننده کانتری نیز حضور دارد.

رکوردداران قبلی این جایگاه پیش از این شامل آهنگ‌های «آپ‌تاون فانک» (Uptown Funk!) از مارک رانسون (Mark Ronson) و برونو مارس (Bruno Mars) در سال ۲۰۱۵، «احساسی دارم» (I Gotta Feeling) از بلک آید پیز (The Black Eyed Peas) در ۲۰۰۹، و «همیشه عاشقت خواهم بود» (I Will Always Love You) از ویتنی هیوستون (Whitney Houston) در ۱۹۹۲ می‌شود. تمام این ‌آهنگ‌ها ۱۴ هفته در صدر جدول ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد قرار داشتند.

لیل ناس اکس در ماه ژوئن سال جاری اعلام کرد که همجنسگرا است. این اعلان که در پایان ماه نکوداشت دگرباشان جنسی اظهار شد از طرفی به محبوبیت بیشتر آهنگ کمک کرد و از طرف دیگر نظراتی همجنسگراهراسانه را بر انگیخت و موجب در گرفتن بحثی جهانی حول محور همجنسگراهراسی در موزیک هیپ‌هاپ و در فضای مجازی شد.

© The Independent

بیشتر از موسیقی