شیوع افسارگسیخته گونه جدید کرونا در خوزستان

«۵۶ درصد نمونه‌های گرفته شده در استان، گونه‌های جهش‌یافته ویروس بوده که از مرز وارد کشور شده است»

تاکنون دو مورد ابتلای نوزادان به کرونا در شهر ایذه خوزستان مشاهده شده است- تصویر از خبرگزاری ایرنا

رسانه‌های ایران از تشدید همه‌گیری کووید-۱۹ کرونا در خوزستان و شیوع با سرعت بالای گونه جهش‌یافته ویروس کرونا در شهر‌ها و روستاهای مختلف این استان جنوبی خبر داده‌اند.

خبرگزاری تسنیم شیوع کرونا در خوزستان و در بین سنین مختلف را «افسارگسیخته» توصیف کرده و کودکان را قربانیان جدید این ویروس در استان خوزستان خوانده است.

بر اساس این گزارش، دومین نوزاد مبتلا به کرونا در ایذه ثبت شده است و نشان می‌دهد این فرضیه که کرونا در مبتلایان سنین پایین بروز نمی‌کند، صحت ندارد و خانواده‌ها باید دقت کنند.

کانال تلگرام روزنامه همشهری نیز در مطلبی با عنوان «خوزستان، سیاه‌ترین استان ایران در کرونا» ویدیویی از اظهار‌نظر مردم درباره دلایل قرنطینه استان منتشر کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این ویدیو می‌گوید که ۵۶ درصد نمونه‌های گرفته شده در استان، گونه‌های جهش یافته ویروس‌اند که از خارج مرز وارد کشور شده‌اند.

هم‌زمان در روز شنبه، استاندار خوزستان اعلام کرده که ورود و خروج به شهرستان‌های قرمز استان همچنان ممنوع است. او از مردم خواسته است که از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

بنابر اعلام قاسم دشتکی، ادارات و ارگان‌های غیرضروری خوزستان برای کنترل شیوع کووید-۱۹، از ۱۷ اسفند تا پایان سال، تنها با حضور ۱۰ درصد از کارکنان فعال خواهند بود.

فرهاد ابول‌نژادیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز و سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان، روز پنجشنبه، ۱۴ اسفندماه،  با اعلام مرگ سریع بیماران مبتلا به کرونا در این استان از مردم خواسته بود که از مراجعه به بیمارستان نترسند.