سفرهای نوروزی به مناطق قرمز و زرد ممنوع شد؛ خوزستان در قرنطینه

حسن روحانی افزایش ترددها در ایام پیش و پس از نوروز را در شرایط فعلی یک خطر واقعی خواند

بر اساس مصوبه روز شنبه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران، سفرهای نوروزی به شهرهای پرخطر از نظر همه‌گیری که در آنها وضعیت قرمز و نارنجی اعلام شده، ممنوع است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری ایران، کمیته بهداشتی و درمانی نیز موظف شده است اقدامات لازم را برای بازنگری در پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با سفر، اقامتگاه‌ها، مراکز تفریحی و محیط‌های کسب و کار انجام دهد.

قرارگاه‌های عملیاتی و کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا موظف شده‌اند بر تغییر وضعیت احتمالی استان‌ها در خلال سفرهای استانی و هماهنگی میان دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی، وزارت میراث فرهنگی و راه و شهرسازی برای کنترل تردد افراد با تست مثبت کرونا و همچنین برخورد با خاطیان عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اقدامات لازم را انجام دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حسن روحانی افزایش ترددها در ایام پیش و پس از نوروز را در شرایط فعلی یک خطر واقعی خواند و از مردم خواست تا آنجا که می‌توانند خریدهای عید را از طریق اینترنت انجام دهند.

همزمان استاندار خوزستان اعلام کرده است که ورود و خروج به شهرستان‌های قرمز این استان جنوبی ایران همچنان ممنوع است و از مردم خواست با خودداری از سفرهای غیرضروری، به مسئولان در کنترل دوره اوج بیماری کمک کنند.

به گزارش ایرنا، قاسم دشتکی در نشست ستاد مدیریت کرونای استان گفت ادارات و ارگان‌های غیرضروری خوزستان برای کنترل شیوع کووید-۱۹، از یکشنبه ۱۷ اسفند تا پایان سال، تنها با حضور ۱۰ درصد از کارکنان فعال خواهند بود.

وضعیت قرمز در شهرها یا استان‌ها در میانه همه‌گیری کرونا زمانی اعلام می‌شود که تعداد موارد قطعی ابتلا به بیماری بیش از ۲۵ مورد در روز به ازای هر صد هزار نفر باشد و وضعیت نارنجی زمانی است موارد بستری به ازای هر صد هزار نفر، شش نفر یا بیشتر باشد.

پس از این دو، وضعیت‌های زرد و آبی قرار دارند و به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، مسافرت به این مناطق که از خطر کمتری برخوردار هستند، با رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی، امکان‌پذیر است.

طبق اعلام وزارت بهداشت ایران، در ۲۵۱ شهرستان وضعیت زرد و در ۱۵۴ شهرستان وضعیت آبی اعلام شده است.

تاکنون یک میلیون و ۶۸۱ هزار و ۶۸۲ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان نیز به ۶۰ هزار و ۵۹۴ نفر رسیده است.