ترامپ خواستار بازگشت به فیس‌بوک شد

هیئتی متشکل از ۲۰ کارشناس از سراسر جهان در حال بررسی حذف دائمی حساب ترامپ در فیس‌بوک است

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده آمریکا و همسرش ملانیا - SAUL LOEB / AFP

طبق گزارش شبکه خبری چهار، دونالد ترامپ مستقیماً از هیئت نظارت فیس‌بوک درخواست کرد به وی اجازه دهند دوباره به این شبکه اجتماعی بازگردد.

این هیئت متشکل از ۲۰ کارشناس از سراسر جهان در حال بررسی حذف دائمی حساب رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده در فیس‌بوک است.

خانم هله تورنینگ-اشمیت نخست وزیر سابق دانمارک که اکنون یکی از روسای گروه بررسی محتوا در این هیئت است، در مصاحبه با جان اسنو مجری شبکه خبری چهار گفت به این درخواست رسیدگی خواهد شد.

او گفت: این پرونده، پرونده بسیار پرسروصدایی است، اما هیئت نظارت از ابتدا دقیقاً به همین خاطر تشکیل شد.

۱۹ سیاست‌مدار سابق، خبرنگار و دانشگاهی در این هیئت مستقل حضور دارند و هزینه‌های آن را هم فیس‌بوک می‌پردازد. هیلی بارلو ۲۳ فوریه ۲۰۲۱

با آنکه «سعی بر آن بوده است که رسیدگی به این پرونده اندکی سریع‌تر انجام گیرد" تصمیم‌گیری‌های این هیئت وقت‌گیر است و تا ۹۰ روز هم طول می‌کشد.

خانم تورنینگ-اشمیت افزود هیئت نظارت در چارچوب فرایند تصمیم‌گیری خود از عموم مردم در مورد درخواست تجدیدنظر آقای ترامپ نظرخواهی کرده است و «تاکنون هزاران نفر نظر خود را اعلام کرده‌اند». این نظرات در دست بررسی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این هیئت نظارت مستقل، متشکل از سیاست‌مداران سابق، خبرنگاران و دانشگاهیان، برای رسیدگی به درخواست تجدیدنظر کاربرانی تشکیل شد که احساس می‌کردند مطالبی به ناحق حذف شده است. البته به پرونده‌های ارجاعی خود فیس‌بوک هم رسیدگی می‌کرده است. 

یک سخنگوی این هیئت در مصاحبه با اینسایدر تایید کرد که آقای ترامپ در مورد هر دو حساب فیس‌بوک و اینستاگرام خود درخواست تجدیدنظر داده است.

این حساب‌ها پس از شورش خشونت‌بار ششم ژانویه در ساختمان کنگره که به استیضاح دوم آقای ترامپ منجر شد، مسدود شدند.

همزمان با رویدادهای آن روز، آقای ترامپ ویدیویی در فیس‌بوک منتشر کرد که ظاهراً در آن با شورشیان همدلی کرده بود و همچنان ادعاهای بی‌اساس خود در مورد وقوع تقلب در انتخابات را مطرح کرده بود، ادعاهایی که به خشونت‌های آن روز منجر شده بود.

هیئت نظارت فیس‌بوک در سال ۲۰۲۰ تشکیل شد و تا کنون در مورد پنج پرونده تصمیم‌گیری کرده و در چهار مورد، رای به رفع مسدودیت داده است.

ایندیپندنت با نمایندگان آقای ترامپ تماس گرفته است تا نظر آن‌ها را بپرسد، اما هنوز جوابی دریافت نکرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان