پرونده آزار جنسی جیمز فرانکو با مصالحه به آخر رسید

در پرونده شکایت علیه جیمز فرانکو ذکر شده بود که وی هنرآموزان را در وضعیت ناخواسته جنسی قرار داده است

جیمز فرانکو، بازیگر، کارگردان و نویسنده آمریکایی - DIMITRIOS KAMBOURIS / GETTY IMAGES VIA AFP

شکایت آزار جنسی علیه جیمز فرانکو به مصالحه رسید.

در سال ۲۰۱۹، بازیگران سارا تیتر کاپلان و تونی گال، شکایتی تنظیم کردند که ادعا می‌کرد ستاره فیلم «هنرمند فاجعه» (The Disaster Artist)، هنرآموزان مدرسه استودیو۴ را با تهدید مجبور به قرار گرفتن در وضعیت‌های ناخواسته و شدیدا جنسی کرده است. مدرسه مذکور که به دست آقای فرانکو تاسیس شده بود، از همان زمان تعطیل شد.

پیشتر در ماه جاری میلادی، بیانیه‌ای که به صورت مشترک از هر دو طرف این دعوای حقوقی منتشر شد، اظهار داشت آنها به توافق و مصالحه رسیده‌اند.

خانم تیتر کاپلان و خانم گال، که هر دو از هنرآموزان استودیو۴ بوده‌اند، توافق کردند که شکایات شخصی خود را تحت این مصالحه پس بگیرند. با این حال، بخش‌هایی از این شکایت حقوقی ممکن است به زندگی مستقل خود در آینده ادامه دهد.

در شکایت اصلی، ادعا شده است که آقای فرانکو هنرآموزان خود را مجبور می‌کرد در صحنه‌های سکسی زننده و «برای سکس گروهی» جلو دوربین حاضر شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این شکایت ادعا می‌کند که آقای فرانکو «قصد داشت  تحت عنوان و به بهانه آموزش، گروهی از زنان جوانی را برای سوءاستفاده‌های جنسی خود در فضای حرفه‌ای و روابط شخصی تربیت کند» و به آنها وعده نقش گرفتن در فیلم‌هایی را می‌داد که خود در آنها حضور داشت.

گفته شده است که این اتفاقات در کلاسی ارشد درباره صحنه‌های سکسی رخ داده است که توسط خود آقای فرانکو تدریس می‌شد. 

در مدارک سابق دادگاه، وکلای فرانکو ضمن ستایش جنبش «من‌ هم»، مایه الهام این شکایت حقوقی، تمام اتهامات وارده را «کذب و آتش‌افروز، و از نظر حقوقی بی‌اساس» خواندند که «به عنوان پرونده‌ای گروهی مطرح شده که هدفش صرفا جذب بیشترین میزان توجه به شاکیان تشنه توجه در این پرونده بوده است.»

خانم تیتر کاپلان اتهامات خود را علیه جیمز فرانکو مبنی بر بدرفتاری جنسی او همراه با زنان دیگر، نخست پس از آن که آقای فرانکو در اوایل سال ۲۰۱۸ برنده جایزه گلدن گلوب شد، در نشریه لس‌آنجلس تایمز به اشتراک گذاشت.

برای کسب اطلاعات و توصیه‌های بیشتر برای افرادی که قربانی سوءاستفاده و آزار جنسی شده‌اند، می‌توانید به «ریپ کرایسیس» سر بزنید یا با شماره تلفن ملی مبارزه با خشونت خانگی به شماره ۰۸۰۸۲۰۰۰۲۴۷ تماس بگیرید.

© The Independent

بیشتر از فیلم