برونو فرناندز: نایب قهرمانی برای ما بسیار کم است

او چندی پیش عنوان کرده بود که تیم یونایتد بازنده بدی است و تا زمانی که تک‌تک جام‌ها را بالای سر نبرد، دست از تلاش بر نخواهد داشت

برونو فرناندز هافبک تیم فوتبال منچستر یونایتد - Marco BERTORELLO / AFP

تیم فوتبال منچستریونایتد که پس از دوران سر الکس فرگوسن، سال‌ها است طعم قهرمانی در مسابقات لیگ برتر انگلستان را نچشیده است، در سال جاری با بازی‌های خود توانست هواداران و طرفداران خود را تا حدی به قهرمانی امیدوار نگه دارد. اختلاف ۱۰ امتیازی آن‌ها با تیم صدرنشین  یعنی منچسترسیتی شاید خیلی سخت و غیر قابل جبران باشد اما در مسابقات لیگ جزیره هیچ چیزی غیرممکن نخواهد بود.

تیم فوتبال منچستریونایتد در مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات جام باشگاه‌های اروپا در دیدار رفت خود به مصاف تیم فوتبال رئال سوسیداد رفت. این بازی که می‌بایست در ورزشگاه خانگی سوسیداد برگزار می‌شد، به دستور دولت اسپانیا و به خاطر مشکلات رفت‌وآمد از انگلستان به سایر کشورها به دلیل شیوع نوع جدید از ویروس کرونا، به شهر تورین در ایتالیا منتقل شد.

تیم فوتبال منچستریونایتد از همان دقیق ابتدای بازی نشان داد که چقدر تشنه پیروزی است و هر زمان برونو فرناندز، ستاره پرتغالی این تیم، آماده باشد، یونایتد نیز در اوج خواهد بود. تیم فوتبال منچستریونایتد این رقابت حساس را چهار بر صفر پیروز شد و فرناندز در این مسابقه با زدن دو گل از چهار گل این تیم، درخششی دوباره داشت. او توانست بیستمین گل خود در این فصل از رقابت‌ها برای تیم یونایتد را به ثمر برساند. در فصل گذشته او به‌عنوان بهترین بازیکن یونایتد از نگاه هواداران انتخاب شد و به نظر می‌رسد در این فصل نیز به این افتخار دست پیدا خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما مهمترین چیزی که از بازی فرناندز مشخص است این است که او برای قهرمانی و پیروزی در اکثر مسابقات مصمم است. این را می‌توان به وضوح در زمین فوتبال مشاهده کرد. او چندی پیش عنوان کرده بود که تیم یونایتد بازنده بدی است و تا زمانی که تک‌تک جام‌ها را بالای سر نبرد، دست از تلاش بر نخواهد داشت. او اظهار داشت: «باعث تاسف است که در این یک سال اخیر نتوانسته‌ایم پیروزی‌هایمان را با تماشاگران جشن بگیریم اما باید بگویم از عملکرد خود راضی هستم. ما در این فصل امتیازهای مهمی را از دست دادیم اما هنوز بازی‌های زیادی پیش رو داریم که باید در آن مسابقات پیروز شویم. ما حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و حضور در رده دوم جدول برای یونایتد کافی نیست. تیم فوتبال منچستریونایتد باید در سه جبهه برای قهرمانی تلاش بکند و این فشار مضاعفی روی ما بازیکنان و کادر فنی وارد می‌کند.»

 پل اسکولز، هافبک سال‌های دور تیم فوتبال یونایند نیز ازعملکرد فرناندز تقدیر کرد و موفقیت‌های این فصل یونایتد را مدیون او دانست و افزود: «اگر یونایتد به دنبال قهرمانی در این فصل باشد، این امر تنها به دست فرناندز امکان‌پذیر خواهد شد. البته این را می‌دانم که یونایتد هیچ‌گاه بیش از حد به بازیکنی وابسته نخواهد بود.»

سولسشر، سرمربی تیم فوتبال یونایتد معتقد است به خاطر حجم بازی‌ها، کیفیت کار بازیکنان به مرور زمان کم می‌شود. او امیدوار است که آن‌ها این روحیه و فرم خوبشان را حفظ کنند تا بتوانند مکان دوم جدول را کماکان در اختیار داشته باشند.

بیشتر از ورزش