فرود شهاب سنگ در هند

کشاورزان با افتادن «صخره‌ مغناطیسی» از آسمان، فرار می‌کنند

STR / AFP

دوشنبه گذشته یک شهاب سنگ براق و احتمالا مغناطیسی با وزن بیش از ۱۰ کیلوگرم با برخورد به زمین شالیزاری در کنار یکی از روستاهای هند، کشاورزان را وحشت‌زده کرد.

چندین مرد در روستای ماهادوا در ایالت بیهار مشغول کار در مزرعه بودند که این شیء از آسمان بر زمین افتاد.

شیراست کاپیل آشوک، کارمند دادگاه عالی هند، به وایر ایندیا گفته است: «تعدادی کارگر در حال کار در مزرعه بودند که صدای برخورد مهیب و نامعمولی را شنیدند. وقتی برای پیدا کردن منبع صدا به اطراف نگریستند، آن شیء را در گودالی که بر اثر برخوردش با زمین به عمق ۱.۵متر ایجاد شده بود، مشاهده کردند».

طبق اظهارات آژانس خبری اِی‌اِف‌پی ، شاهدان عینی گفته‌اند که آن شیء از خودش دود ساطع می‌کرد و باعث وحشت و فرار کشاورزان شد.

روستاییان «سنگ مغناطیسی» را از حفره بیرون آوردند و آن را به مقامات دولتی محلی تحویل دادند.

آقای آشوک گفت: «ما برای دبیر اصلی بخش‌های علمی و تکنولوژیک ایالت گزارشی نوشته‌ایم و در مورد این شیء عجیب و غریب که شبیه یک تخته سنگ است، ولی زرق و برقی بسیار بیشتر از یک سنگ دست نخورده دارد، توضیح دادیم. خاصیت مغناطیسی‌اش آن را بسیار شگف‌آورتر کرده است».

وی افزود: «حالا باید منتظر باشیم تا دولت متخصصانی را اعزام کند، کسانی که با مطالعه بر روی این شیء بتوانند به نتیجه‌گیری قطعی دست یابند».

به نقل از ناسا، شهاب سنگ‌ها اشیایی در فضا هستند که حدود اندازه‌شان می‌تواند از ذرات گرد و غبار تا بزرگی سیارک‌ها باشد.

وقتی این «سنگ‌های آسمانی» بتوانند در مسیرشان به سمت زمین از اتمسفر زمین نجات یابند و عبور کنند و به سطح خاک برسند، «شهاب سنگ» نامیده می‌شوند.

شهاب سنگ‌ها معمولا کوچکند و سنگ‌هایی در حد چندین متری، بسیار نادرند.

سابقه‌ای از برخورد سنگ‌های بزرگتر بر سطح زمین در دست نیست، زیرا حفره‌های ایجاد شده بر اثر چنان برخوردهایی، معمولا در اثر فرسایش نابود می‌شوند یا در نتیجه حرکت سطحی لایه‌های زمین، در لایه‌های زیرین دفن می‌شوند.

© The Independent

بیشتر از جهان