شبکه اینترنت فضایی، تماس تلفنی ارزان از طریق ماهواره

«سرویس‌های استارلینک قادر خواهند بود بدون منبع تغذیه خارجی در شرایط اضطراری کار کنند»

شرکت استارلینک می‌گوید در داخل و خارج از آمریکا بیش از ۱۰ هزار کاربر دارد - Handout / SPACEX / AFP

احتمال می‌رود که سرویس اینترنت فضایی استارلینک ایلان ماسک با ارائه خدماتی چون تلفن اختصاصی و همچنین یک سرویس اینترنت ارزان‌قیمت برای مشتریان کم‌درآمد، توسعه یابد.

طبق پرونده‌های ارسالی این شرکت به کمیسیون ارتباطات فدرال، اسپیس‌اکس بنا دارد که در نهایت، خدمات تماس صوتی از طریق اینترنت را ارائه دهد. این موضوع می‌تواند استفاده صوتی از خدمات اینترنت، دسترسی به خدمات اضطراری و «خدمات ارزان برای مصرف‌کنندگان کم‌درآمد» را شامل شود.

قرار است سرویس‌های صوتی «به صورت مستقل و با نرخ قابل‌مقایسه با نرخ شهری» ارائه شوند. به گفته اسپیس‌اکس، این شرکت «خدمات صوتی مستقل از طریق شبکه اینترنتی استارلینک را با موفقیت آزمایش کرده است.»

اسپیس‌اکس همچنین اعلام کرده است كه استارلینک «خدمات تماس صوتی از طریق اینترنت را برای تماس‌های محلی بدون هزینه اضافی ارائه خواهد کرد و از مقررات کمیسیون ارتباطات فدرال و مقررات ایالتی برای ارائه حداقل خدمات صوتی، پیروی خواهد کرد.»

اسپیس‌اکس همچنین می‌گوید که سرویس‌های استارلینک قادر خواهند بود بدون منبع تغذیه خارجی در شرایط اضطراری کار کنند و می‌توانند «ترافیک اطراف تاسیسات آسیب‌دیده را تغییر مسیر دهند و جهش‌های ترافیکی ناشی از شرایط اضطراری را مدیریت کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اسپیس‌اکس مدعی است که «در سطح کاربری، خدمات استارلینک گزینه پشتیبانی ۲۴ ساعته با استفاده از باتری را برای تجهیزات کاربران ارائه می‌‌دهد که امکان برقراری تماس تلفنی در صورت قطع برق را فراهم خواهد کرد»؛ همان‌گونه که سایر ارائه‌کنندگان خدمات تماس صوتی، با اینترنت این کار را انجام می‌دهند.

استارلینک اعلام کرده است که «در حال حاضر از میان مشتریان کم‌درآمد که مشمول برنامه لایف‌لاین کمیسیون فدرال ارتباطات هستند، مشتری ندارد زیرا فقط شرکت‌های مخابراتی تعیین شده به عنوان حامل‌های مخابراتی واجد شرایط، می‌توانند در برنامه لایف‌لاین شرکت کنند.» هر وقت این مجوز صادر شود، استارلینک «خدمات خود را مطابق مقررات به مصرف‌کنندگان کم‌درآمد مشمول برنامه لایف‌لاین هم ارائه خواهد داد و از در دسترس بودن آن برای این مشتریان اطمینان حاصل خواهد کرد.»

به نوشته سایت آرس تکینا، در حال حاضر مشمولان برنامه لایف‌لاین در هر ماه ۹.۲۵ دلار یارانه برای اینترنت پرسرعت و ۵.۲۵ دلار یارانه برای خدمات تلفن دریافت می‌کنند.

استارلینک در حال حاضر علاوه بر یک مودم ۴۹۹ دلاری، ۹۹ دلار در ماه هزینه دارد. یارانه موجود، برای مقرون به صرفه کردن این خدمات کافی نیست و از این رو اسپیس‌اکس مجبور است یک برنامه کم‌درآمد ارائه دهد.

این شرکت ادعا می‌کند که بیش از ۱۰ هزار کاربر در آمریکا و خارج از آمریکا دارد که ۱۰۰/۲۰ مگابیت بر ثانیه با تاخیر کمتر از ۳۱ میلی‌ثانیه دریافت می‌کنند.

این سرویس، به تازگی پذیرش پیش‌سفارش برای خدمات اینترنتی را آغاز کرده است. ثبت سفارش‌‌ از اواسط تا اواخر سال جاری میلادی و حداکثر تا سال آینده قابل‌دسترس خواهند بود. هر کس زودتر ثبت‌نام کند، این خدمات را زودتر دریافت خواهد کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان