موج گرما ده‌ها پرواز را در شلوغ‌ترین فرودگاه بریتانیا لغو کرد

بریتیش ارویز دست‌کم ۴۰ پرواز از فرودگاه گتویک را لغو کرد

REUTERS/Toby Melville

در شلوغ‌ترین شنبه سال برای کسانی که عازم سفر به خارج از بریتانیا بودند، ده‌ها ‌ پرواز ‌و فرود از دو فرودگاه اصلی بریتانیا لغو شد.

روز شنبه بریتیش ارویز دست‌کم ۴۰ فرود و پرواز را در فرودگاه هیترو متوقف کرد. روز جمعه بیش از ۱۰۰ پرواز لغو شده بود.

در فرودگاه گتویک، شرکت هواپیمایی ایزی جت تاکنون دست‌کم ۱۰ نشست و برخاست را متوقف کرده، که باعث افزایش تاخیرها شده‌است.

از کار افتادن سامانه‌های راداری در مرکز کنترل ترافیک هوایی در همپشایر، آثار هوای داغ و توفانی را تشدید کرد، و باعث لغو و تاخیر پروازهای بیشتری در هیترو و گتویک موجب شد.

بریتیش ارویز چهار پرواز به بارسلون، ونیز و نیویورک را لغو کرد.

سخنگوی بریتیش ارویز گفت: «در پی مسائل مربوط به هوا در روز جمعه، بیشتر پروازها امروز انجام می‌شود. وضع هوا بر عملیات ما تاثیر نمی‌گذارد، اما بر شمار کوچکی از پروازهای ما تاثیر دارد، که پوزش می‌خواهیم».

وی افزود: «ما گزینه هایی به مشتریانی که لغو پروازها بر آنها اثر گذاشته پیشنهاد می کنیم، از جمله رزرو دوباره یا استرداد تمام بهای بلیت. مانند پروازهای دیگر، اعتصابی که قرار است در فرودگاه بارسلون انجام شود بر کار ما تاثیر می گذارد».

در هیترو، شرکت هوایی ارلینگوس یک پرواز دو طرفه از دوبلین را لغو کرد، و لوفت هانزا ورود به فرانکفورت و خروج از آن را متوقف ساخته است.

در فرودگاه گتویک، لغو پروازهای ایزی جت، شامل پروازهای موسم تعطیلات به بوردو در جنوب غربی فرانسه و فارو، فرودگاه واقع در ساحل آلگاروه در پرتغال می‌شود.


سخنگوی خطوط هوایی ایزی ‌جت گفت: «به دلیلی شرایط نامساعد جوی و محدودیت‌های ترافیک هوایی دیروز (۲۶ ژوئیه)، ایزی‌جت مانند شرکت‌های هوایی دیگر شاهد اختلالاتی در برنامه‌های پروازی‌اش بود که در نتیجه آن، تعداد بیشتری از پروازهای امروز صبح از فرودگاه گتویک لندن لغو شد.

ما هر کار ممکنی را انجام می‌دهیم تا تاثیر این اختلال را برای مشتریان خود به حداقل برسانیم و ترتیبات دیگری برای سفرشان بدهیم. مشتری‌های پروازهای لغو شده از این گزینه برخوردارند که پروازهای خود را به رایگان تغییر دهند یا پول‌شان را پس بگیرند.

«ما در عین حال برای مشتریانی که نیاز داشته باشند، اتاق هتل و غذا فراهم می‌کنیم و هر مسافری که خودش هتل و غذا سفارش بدهد، تا حدی پذیرفتنی، پولش را پس خواهد گرفت».

«هرچند این شرایط از اختیار ما خارج است، مایلیم به خاطر هر ناراحتی‌ای که به دلیل وضع هوا ایجاد شده است، پوزش بخواهیم».

این شرکت هوایی هم‌چنین پروازهای جمعه شب خود را از گتویگ به اینورنس در آخرین لحظه لغو کرد و به مسافران گفت: «این وضع ناشی از یک مشکل سیستم‌های داخلی بوده است که باعث شده است تا اقامت شب هنگام‌تان را در اینورنس از دست بدهید». 

به مسافرانی که پروازشان را از دست دادند، گفته شد که بهتر است خودشان راه‌حلی پیدا کنند: «به دلیل تقاضای زیاد برای سفر از فرودگاه گتویک، ما نتوانسته‌ایم امشب برای شما جایی در هتل تهیه کنیم». 

ولی به هر کسی که توانست اتاقی در هتلی پیدا کند، هشدار داده شد: «از شما می‌خواهیم که هتلی حدود سه ستاره پیدا کنید و همه رسیدها را نگه دارید تا بتوانید پول آن‌ها را پس بگیرید.»

«اگر بخواهید اتاقی بگیرید که قیمتش از نظر ما معقول نیست، نخواهیم توانست پول‌تان را پس بدهیم.» 

طبق مقررات حقوق مسافران هوایی اتحادیه اروپا، شرکتی که پروازی را لغو می‌کند، متعهد است با هر هزینه‌ای، امکانات اقامت برای مسافر فراهم کند.

به مسافران قطار در مناطق شرقی و مرکزی انگلستان از ایستگاه سنت پانکراس لندن تا لستر، دربی، ناتینگهام و شفیلد، گفته شده است که تا روز دوشنبه سفر نکنند، چون تعمیراتی برای بازسازی خطوط آهن در جریان است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/travel

© The Independent

بیشتر از جهان