کشف بیش از ۴۰۰ کیلو هروئین قاچاق از یک محموله ایرانی در بلغارستان

این محموله قرار بود به کشورهای غرب اروپا فرستاده شود

ارزش این محوله حدود ۲۲ میلیون دلار برآورد می‌شود- REUTERS

دادستانی بلغارستان روز سه‌شنبه اعلام کرد ماموران گمرک آن کشور بیش از ۴۰۰ کیلوگرم هروئین قاچاق را، که در یک محموله کالای وارداتی از مقصد ایران حمل شده است، کشف و ضبط کرده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از قول دادستان ولادیمیر شاوداروف نوشت، این مواد مخدر در ۴۸۷ بسته جداگانه در محموله غلتک‌های آسفالت جاسازی شده بودند که ماموران گمرک آنها را کشف کردند.

به گفته مسئولان گمرک بندر وارنا در سواحل دریای سیاه، ارزش این محوله حدود ۲۲ میلیون دلار برآورد می‌شود. پلیس بلغارستان می‌گوید این محموله قرار بود به کشورهای غرب اروپا فرستاده شود.

دو شهروند بلغار، که یکی مالک شرکت دریافت‌کننده محموله و دیگری یکی از مسئولان گمرک است، بازداشت شده‌اند و در صورت محکومیت می‌توانند با حکم حداکثر ۲۰ سال زندان روبرو شوند.

مواد مخدری که از خاورمیانه به اروپا قاچاق می‌شوند، معمولا با کامیون از افغانستان و از طریق ایران، ترکیه و بلغارستان ترانزیت می‌شود. بلغارستان اخیرا مبارزه با قاچاق مواد مخدر را تشدید کرده است.

یک محموله ۲۸۸ کیلوگرمی هروئین در تیر ۱۳۹۷ و پیش از آن نیز یک محموله ۷۱۲ کیلوگرمی هروئین در مهر ۱۳۹۷، که در هر دو مورد کامیون‌ها از مبدأ ایران بودند، در گمرک بلغارستان کشف شد.

بلغارستان در جنوب شرق اروپا واقع است.

بیشتر از جهان