اولین سفیر امارات در اسرائیل تعیین شد

محمد محمود آل خاجه، روز یکشنبه پیش از عزیمت به اسرائیل سوگند یاد کرد

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم در این مراسم برای محمد محمود آل خاجه آرزوی موفقیت کرد- وزارت خارجه امارت متحده عربی

امارات متحده عربی، نخستین سفیر خود در اسرائیل را منصوب کرد.

به گزارش روزنامه البیان، محمد محمود آل خاجه، روز یکشنبه در حضور شیخ محمد بن رشید آل مکتوم، معاون ریاست امارات متحده عربی و حاکم دبی، برای تصدی سمت خود سوگند یاد کرد.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم در این مراسم برای او آرزوی موفقیت کرد و بر تحکیم دوستی و همکاری میان امارات متحده عربی و اسرائیل در جهت حفظ منافع دو کشور و پیشبرد صلح، همزیستی مسالمت‌آمیز و تساهل میان مردم اسرائیل و مردم منطقه خاورمیانه، تاکید کرد.

هجدهم دی ماه، اسرائیل ایتان نائیه را به عنوان مامور موقت به امارات متحده عربی اعزام کرد.

او به عنوان سفیر اسرائیل از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ در ترکیه مشغول به کار بوده و در سال ۲۰۱۸ توسط آنکارا اخراج شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نائيه اولین اسرائیلی است که مصونیت کامل دیپلماتیک در امارات متحده عربی را دریافت می‌کند و در دوران ماموریت موقتش، به ایجاد یک سفارت دائمی کمک خواهد کرد.

وزرای امور خارجه آمریکا و امارات متحده عربی هم روز چهارشنبه ۱۵ بهمن‌ماه، درباره همکاری برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای و پایان دادن به درگیری‌ها تلفنی گفت‌وگو کردند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه و همکاری بین‌المللی امارات متحده عربی، ضمن صحبت درباره عادی‌سازی تاریخی روابط امارات با اسرائیل، بر همکاری برای دفاع از امارات در برابر تهدیدات منطقه‌ای و همکاری برای کاهش تنش و پایان دادن به درگیری‌ها تبادل نظر کردند.

بیشتر از جهان