گروه طالبان خبر کشته شدن رهبر خود را تکذیب کرد

روزنامه‌ هشت صبح امروز گزارش داده بود که ملاهبت‌الله آخوندزاده در انفجار بمبی در کویته کشته شده است

از آغاز سال ۱۳۹۸ خورشیدی، هیچ ویدیو یا صدایی از هبت‌الله آخوندزاده رهبر طالبان منتشر نشده است - ۸صبح

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، خبر کشته شدن هبت‌الله آخوندزاده، رهبر این گروه، در انفجار بمب در کویته پاکستان را تکذیب کرده و گفته است که این خبر واقعیت ندارد.

ساعاتی پیش، روزنامه «هشت صبح» که از پرخواننده‌ترین روزنامه‌های کابل است، گزارش داده بود که ملاهبت‌الله آخوندزاده به همراه مسئولان مالی و اطلاعاتی طالبان در یک حادثه انفجار مین کشته شده‌اند؛ اما سخنگوی طالبان در واکنش به این خبر تصریح کرد: «رهبر ما در کویته زندگی نمی‌کند که این حادثه برای او رخ داده باشد. او در افغانستان به امور جهادی مشغول است.»

او می‌افزاید: «این نوع شایعات چندی پیش‌ هم پخش شد. چند ماه قبل نیز خبری با همین جزییات منتشر شد که ما در آن زمان نیز این خبر را تکذیب کرده بودیم و این بار هم می‌گوییم که چنین خبری نادرست و دور از واقعیت است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در گزارش روزنامه هشت صبح آمده است: «منابع موثق از شهر کویته به روزنامه هشت صبح می‌گویند که ملاهبت‌الله آخوندزاده، رهبر گروه طالبان، یکجا با ملا مطیع‌الله، رئیس استخبارات و حافظ عبدالمجید، مسئول مالی این گروه در انفجاری در پاکستان کشته شده‌اند. این انفجار ماه‌ها پیش در یک خانه حفاظت‌شده متعلق به حافظ عبدالمجید در منطقه «چالو باوری» شهر کویته رخ داده است.»

در این گزارش به دیده نشدن ملاهبت‌الله نیز اشاره و گفته شده است که از آغاز سال ۱۳۹۸ خورشیدی، هیچ ویدیو یا صدایی از وی منتشر نشده است و پیام‌های کتبی به او منسوب می‌شوند. طالبان، سال‌ها پیام‌هایی را به نام ملاعمر، رهبر پیشین خود نیز منتشر می‌کردند در حالی ‌که بعدا معلوم شد او سال‌ها پیش مرده است.

براساس این گزارش، «در آخرین پیام منسوب به رهبر گروه طالبان که در سی‌ویکم اردیبهشت سال جاری منتشر شد، از آمریکا خواسته شده بود اجازه ندهد کسی توافقنامه صلح دوحه را با مانع، تاخیر یا ناکامی روبه‌رو کند.»

واکنش گروه طالبان به این خبر، فوری بود و آن‌ها وقوع هر نوع حادثه برای ملا هبت‌الله را که بعد از کشته شدن ملا اختر محمد منصور، به رهبری طالبان رسیده است، رد می‌کنند.

بیشتر از جهان