تور دو فرانس؛ توضیح لوک رو و تونی مارتین درباره‌ مشاجره‌شان

هر دو رکاب‌زن در مصاحبه‌‌ای مشترک، هیجان آنی را علت حادثه خواندند

دوچرخه‌سواران در جریان ۱۰۶‌امین «تور دو فرانس»، ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۹- Anne-Christine POUJOULAT / AFP

لوک رو و تونی مارتین پس از مشاجره‌ای که اخراج هر دو رکاب‌زن از تور دو فرانس را در پی داشت، روایت خود از حادثه را بیان کردند.

این دو که کهنه‌رکاب‌زنان باتجربه‌ای به شمار می‌آیند، هنگام رکاب‌زنی در مرحله ۱۷ مجادله داغی با هم داشتند که طی آن، مارتین آلمانی که قهرمان سابق جهان است، نزدیک بود رو را که رکاب‌زن تیم اینئوس است، از جاده بیرون بیاندازد و رو هم در پاسخ مشتی به سوی رقیب حواله کرد.

بازرسان مسابقه بلافاصله پس از رسیدن دوچرخه‌سواران به خط پایان، هر دو را احضار و با تعیین جریمه ۸۰۰ پوندی، از مسابقه اخراج کردند.

دو رکاب‌زن ساعت‌ها بعد در مصاحبه مشترکی هیجان آنی را علت حادثه خواندند. 

رو گفت: «دست‌هایم به نشان تسلیم بالا است و می‌گویم که اشتباه کردم. چیزی‌ست که باید با آن کنار بیایم. رقابت داغ بود. داشتیم بر سر جایگاه بهتر می‌جنگیدیم. هر دو اشتباه کردیم. این ماجرا در فاصله ۴۱ کیلومتری خط پایان رخ داد. بعد در مسیر سربالایی رکاب زدیم، در مورد ماجرا حرف زدیم و موضوع را حل و فصل کردیم. هر دو پذیرفتیم که مقصر بوده‌ایم. با هم دست دادیم و گفتیم اشکالی ندارد، فراموش کنیم. آخرین حرفی هم که تونی قبل از عبور از خط پایین به من گفت، این بود که فردا به مسابقه ادامه می‌دهیم».

مارتین هم گفت: «رکاب‌زنان ما در آخرین سربالایی درگیر رقابت سنگینی شده بودند. پنج ساعت تمام در مسیری سربالایی با شیب ۳۵ درجه رکاب زده ‌بودیم و به آستانه تحمل رسیده بودیم. بعد دعوایمان شد. در فیلم هم معلوم است. بابت آنچه رخ داد واقعا متاسفم. بعد خیلی ناراحت شدم، اما علتش هیجان آنی بود که گاهی در ورزش رخ می‌دهد. واقعا می‌خواهم به لوک و هم‌چنین تیم اینئوس و تمام دوچرخه‌سواران بگویم که از این ماجرا متاسفم».

رو  و مارتین از یکدیگر و هم‌تیمی‌های‌ خود ‌پوزش خواستند، اما معتقدند که حکم اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری مبنی بر اخراج آن‌ها از مسابقه سخت‌گیرانه بوده است.

مارتین گفت: «خیلی ناراحت شدم از این حکم. داوری و تصمیم‌گیری با آن‌ها است و ما باید اطاعت کنیم، اما حس می‌کنم قدری سخت‌گیرانه حکم دادند. یک ساعت هم درون خودرو فیلم‌برداری اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری بودم و فیلم آن صحنه را دیدم. داشتم مبارزه می‌کردم و سعی داشتم تونی را جا بگذارم. کاری که از ما سر زد درست نبود، اما هر روز در مسابقات دوچرخه‌سواری به کرات رخ می‌دهد. به نظرم اخراج ما دو نفر از مسابقه اندکی سخت‌گیرانه بود».

مارتین افزود: «هنوز هم شگفت‌زده‌ام. خیلی ناراحت هستم و حال بدی دارم. رفتن از تیم در این بخش حساس از مسابقه که داریم برای رفتن روی سکو در پاریس مبارزه می‌کنیم و به این صورت رفتن از تیم واقعا بد است. تصمیم داوران سخت‌گیرانه بود، ولی باید آن را بپذیریم».

او ادامه داد: «کاش فرصت دوباره‌ای به ما بدهند. فعلا که نداده‌اند. متاسفم که تاسف ما از این وضعیت به چشم نمی‌آید. اوضاع اگر همین طور بماند، جلوه خوبی ندارد».

«رو» در پاسخ به این پرسش که آیا هیچ امیدی به موفقیت درخواست استیناف علیه حکم اخراج دارد، چنان احتمالی را بعید دانست.

«خودمان همراه با تیم تونی درخواست استیناف داده‌ایم، اما آن‌ها باید ترتیب کار را بدهند. من رکاب‌زن ساده‌ای بیش نیستم و این کار از وسع من بالاتر است. باید دید چه کاری می‌توانند بکنند. هنوز امید داریم. اما فکر نکنم بخت زیادی داشته باشیم. به نظرم تصمیم‌شان را گرفته‌اند. ما فقط می‌توانیم امیدوار باشیم».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/sport

بیشتر از ورزش