قیمت بیت‌کوین به حد نصاب تاریخی رسید

بیت‌کوین با پیشی گرفتن از فیس‌بوک و تسلا به نهمین سرمایه ارزشمند جهان تبدیل شده است

بهای این رمزارز صبح روز سه‌شنبه به بالاترین حد رسید- KAREN BLEIER / AFP

بیت‌کوین با پیشی گرفتن از فیس‌بوک و تسلا به نهمین سرمایه ارزشمند جهان تبدیل شده است. 

بهای این رمزارز صبح روز سه‌شنبه به بالاترین حد رسید و برای اولین بار در تاریخ خود به بیش از ۴۷ هزار دلار رسید. 

این افزایش قیمت باعث شد که سرمایه آن نزدیک به ۹۰۰ میلیون دلار برسد و بیت‌کوین از هر دوی این غول‌های فناوری از نظر ارزش کلی بازار، سبقت بگیرد. 

دیگر رمزارزهای عمده نیز با موج چشمگیر ارزش در روزهای اخیر همراه بوده‌اند، از جمله بیت‌کوین کش، داج‌کوین، اتریوم و لایت‌کوین. سقف مجموع بازار تمام رمزارزها اکنون ۱/۴ تریلیون دلار است که آن را با الفائت (گوگل) برابر می‌کند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با اعلام تسلا مبنی بر سرمایه‌گذاری ۱/۵ میلیارد دلاری در بیت‌کوین و این که پذیرش بیت‌کوین در ازای اتومبیل‌های برقی خود را در آینده شروع خواهد کرد، قیمت این رمزارز صعود کرد. 

درمان اوریوردن، شریک شرکت سرمایه‌گذاری «ایدن بلاک» گفت: «این لحظه احتمالا در سال‌های آینده به عنوان یک نقطه عطف واقعی قلمداد خواهد شد؛ حمایت ایلان ماسک و تسلا به رمزارز اعتبار می‌بخشد و بیت‌کوین را به یک سطح کاملا جدید از سرمایه‌گذاری صنعتی و خرده‌فروشی معرفی می‌کند.» 

او گفت: «الان دوران هیجان‌انگیزی برای بیت‌کوین و اتریوم، و همچنین اکوسیستم غیرمتمرکز نوظهور جهانی است. اکنون به نظر می‌رسد که تمامی وال‌استریت در بستر این صنعت قرار دارد، اگر پیش‌تر توجهی نمی‌کردند، اکنون حواسشان است.» 

به دنبال اعلام تسلا، بیت‌کوین در تنها چند دقیقه از کمتر از ۴۰ هزار دلار به بیش از ۴۴ هزار دلار رسید و این تاکیدی است بر ماهیت بی‌ثبات بازار. 

این اعلام همچنین موجب شد تا برخی تحلیل‌گران رمزارز پیش‌بینی کنند که بیت‌کوین ممکن است در کوتاه‌مدت به صعود ادامه دهد و حتی در این هفته به ۵۰ هزار دلار برسد. 

پیش‌بینی‌های بلندمدت‌تر در چند ماه اخیر، تحت ترغیب صعود بیت‌کوین از زیر پنج هزار دلار در ماه مارس به رکورد جدید امروز، عمدتا جسورانه و مثبت بوده‌اند. 

ماه مه گذشته، تیم دریپر، مدافع عمده بیت‌کوین، ادعا کرد که بیت‌کوین تا سال ۲۰۲۳ ممکن است به ۲۵۰ هزار دلار برسد، در حالی که پیش‌بینی‌های دیگر در همان ماه، گفتند که ارزش آن بین ۱۰۰ تا یک میلیون خواهد بود. 

© The Independent

بیشتر از جهان