لوئیس همیلتون این فصل هم برای مرسدس بنز می‌راند

رقابت‌های فصل جدید اتومبیل‌رانی فرمول یک از ماه آینده در بحرین آغاز می‌شود

لوئیس همیلتون، قهرمان هفت دوره مسابقات جهانی فرمول یک - Clive Mason / POOL / AFP

لوئیس همیلتون بالاخره قرارداد جدیدی با مرسدس بنز برای فصل ۲۰۲۱ فرمول ‌یک امضا کرد که او را برای یک سال به رانندگی برای این تیم متعهد می‌کند.

تمدید قرارداد این قهرمان جهان برای هفتمین بار در روز دوشنبه از سوی تیم همیشه پیروز بنز اعلام شد و قبل از شروع دور بعدی رقابت‌های فرمول ‌یک است که ماه آینده در بحرین کلید خواهد خورد. همیلتون ۳۶ ساله در این رقابت‌ها برای کسب بی‌سابقه هشتمین عنوان قهرمانی خود مسابقه خواهد داد.

همیلتون که در مراسم سال جدید امسال به عنوان شوالیه دست یافت، در موقعیتی غیرعادی قرار گرفته بود که قراردادی نداشت چون قرارداد قبلی که حاکی از درآمد سالانه ۴۰ میلیون پوندی او بود در آخرین روز ماه دسامبر سال گذشته منقضی شد. اما بعد از هفته‌ها مذاکره با مرسدس بنز، آینده این راننده بریتانیایی هم بالاخره مشخص شد و البته هر دو طرف توافق کردند که قرارداد را فقط برای یک سال دیگر تمدید کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همیلتون، که اکثر زمان بین فصل را صرف تمرین در آمریکا کرده است، گفت: «هیجان دارم که وارد نهمین فصل با هم‌تیمی‌های خود در مرسدس بنز بشوم. تیم ما کنار یکدیگر به دستاوردهای بزرگی دست یافت و ما انتظار داریم همین مسیر موفقیت‌آمیز را بیشتر ادامه دهیم و در همین حال به ارتقاء خود در داخل و خارج از پیست رقابت ادامه دهیم.»

تیم مرسدس بنز هم با صدور بیانیه‌ای گفت: «تیم ای‌ام‌جی پتروناس فرمول ‌یک مرسدس بنز مفتخر است که اعلام کند قهرمان پیاپی جهان فرمول‌ یک و تیم قهرمان‌ساز جهان ما به همکاری با یکدیگر در سال ۲۰۲۱ ادامه خواهند داد. تیم بنز و لوئیس با هم بر قراردادی جدید توافق کردند که شاهد ادامه موفقیت‌آمیزترین همکاری طول تاریخ این ورزش برای نهمین فصل متمادی خواهد بود.»

این بیانیه ادامه داد: «بخش قابل توجهی از توافق جدید براساس تعهد مشترک لوئیس با تیم مرسدس بنز است که سال گذشته اتفاق افتاد تا به تنوع و شرکت افراد بیشتری در این ورزش منجر شود. این به شکل یک بنیاد خیریه مشترک اتفاق خواهد افتاد که ماموریتش حمایت از تنوع بیشتر و گستردگی ورزش ماشین‌ سواری میان افراد است.»

گزارش‌های تکمیلی از پرس اسوسیشن

© The Independent

بیشتر از ورزش