ترامپ می‌تواند با سرمایه استیضاح دوم در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت کند

مدیر سابق کارزار انتخاباتی ترامپ خطاب به او نوشت: «من هستم تو چطور؟»

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا به همراه همسرش ملانیا - Tasos Katopodis/Getty Images/AFP

مدیر سابق کارزار تبلیغاتی ترامپ روز شنبه با انتشار رشته پیام‌هایی در توییتر از او خواست همچون «شهیدی» زنده و در نقش رییس جمهور سابقی که به دو بار استیضاح شدن افتخار می‌کند و همچنین با هدف استیضاح مجدد در انتخابات سال ۲۰۲۴ شرکت کند.

براد پارسکیل که در حین جنجال کاهش محبوبیت ترامپ در نظرسنجی‌ها و حضور کم‌شمار مردم در گردهمایی انتخاباتی اوکلاهما از سمت خودش در کارزار تبلیغاتی ترامپ برکنار شد با انتشار بیانیه‌ای در توییتر به رایگان توصیه‌هایی به رییس جمهور سابق کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: اگر برای بار دوم استیضاح شدی باید باز هم در انتخابات شرکت کنی. چون برای عوض کردن نظام باید به شدت فشاری بیاوری.

آقای پارسکیل سپس در پیامی در ادامه همین پیام نوشت: اگر ترامپ از من بپرسد چطور می‌تواند دوباره در انتخابات برنده شود می‌گویم با اتکا به استیضاح دوم وارد میدان شود، چون با این کار نهایت قدرت را به او می‌دهند و خودشان هم آن‌ قدر شعور ندارند که متوجه شوند. به همین دلیل بود که به مایک تایسون در فیلم «خماری» خندیدیم. هنوز متوجه نشده‌اند. دارند از او «شهید» می‌سازند.

 پارسکیل در روند کارزار انتخاباتی سال ۲۰۲۰ از چشم رییس جمهور سابق افتاد و آقای ترامپ در ماه ژوییه او را برکنار کرد تا سپس به قول خودش با فشار سیاسی و شخصی مواجه شود و در نهایت در اواخر همان تابستان در فلوریدا بازداشت شد. همسرش که در شب دستگیری آقای پارسکیل به پلیس زنگ زده بود بعدتر به او اتهام خیانت زد.

 پارسکیل بعد از بازداشت در ماه دسامبر در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفت عاشق ترامپ بود و وقتی که از کارزار تبلیغاتی برکنار شد «خیلی ناراحت» شد.

به نظر می‌رسد پیام روز شنبه نشانگر اشتیاق وی برای بازگشت به کارزار تبلیغاتی رییس جمهور سابق باشد. بنا بر گزارش‌ها ترامپ هم بعد از شکست در انتخابات ۲۰۲۰ در حال سبک سنگین کردن آن است که دوباره برای بازگشت به کاخ سفید به میدان بیاید. مدیر سابق کارزار انتخاباتی آقای ترامپ در بیانیه‌اش خطاب به وی نوشته است: «من هستم تو چطور؟»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 ترامپ در ژانویه دوباره مورد استیضاح قرار گرفت تا نخستین رییس جمهور در تاریخ آمریکا باشد که دوبار در مجلس نمایندگان استیضاح می‌شود. اگر او در جلسه استیضاح این هفته در مجلس سنا محکوم شود راه برای کنگره باز می‌شود تا از رسیدن دوباره وی به قدرت جلوگیری کند.

اما با توجه به آن که ۴۵ سناتور جمهوری‌خواه بعد از کنار رفتن آقای ترامپ از قدرت به استیضاح وی رأی مخالف دادند به احتمال خیلی زیاد محکوم نخواهد شد.

دمکرات‌ها به رأی موافق ۱۷ جمهوری‌خواه نیاز دارند تا بتوانند رییس جمهور سابق را بابت تحریک شورش مرگ‌بار ماه گذشته در ساختمان کنگره ایالات متحده محکوم کنند، شورشی که همزمان با جلسه کنگره برای تأیید نتایج انتخابات درگرفت.

هنوز مشخص نیست که آقای ترامپ ترامپ دوباره در انتخابات سال ۲۰۲۴ به میدان بیاید. این در حالی است که حساب‌های وی در توییتر و سایر رسانه‌های اجتماعی مسدود شده است، زیرا همزمان با محاصره ساختمان کنگره توسط شورشیان او همچنان ادعاهای کذب خود در مورد وقوع تقلب در انتخابات را مطرح می‌کرد. طبق چند گزارش که اخیراً انتشار یافته  مایک پنس، معاون پیشین ریاست جمهوری و نیکی هیلی سفیر پیشین نیز شرکت در انتخابات را مدنظر دارند.

© The Independent