اختلال در پرواز هواپیماها از مبداء آمستردام

بسیاری از پروازها لغو شده است

صف طولانی مسافران در فرودگام اسپیخول آمستردام- Ramon van Flymen / AFP

بیش از ۲۵۰ پرواز سومین فرودگاه پرتردد اروپا، به دلیل خرابی سیستم سوخت، کنسل شده است.

این فرودگاه اعلام کرد شرکتی که مسئولیت سوخت رسانی فرودگاه را بر عهده داشت پس از وقفه‌ای هفت ساعته، که در این وقفه سوخت‌گیری متوقف شده بود، موفق به حل مشکلات شد: «سیستم سوخت رسانی هواپیماها راه اندازی مجدد شده و هواپیماها هم اکنون در حال سوخت‌گیری هستند».

هواپیمایی «کِی‌اِل‌اِم» که بیش از هر شرکت هواپیمایی دیگر از این فرودگاه استفاده می‌کند، اعلام کرده که «این مشکل تاکنون باعث تاخیر و یا کنسل شدن بسیاری از پروازهای اروپایی و چندین پرواز بین قاره ای شده است».

به گفته این هواپیمایی انتظار می‌رود که این اختلال به زودی حل شود.

با توجه به شمارش ایندیپندنت، تا ساعت ۹ عصر حداقل ۱۸۰ پرواز در فرودگاه به زمین نشسته است.

ده‌ها پرواز به مقصد یا از مبدا آمستردام ، من جمله حداقل ۴۰ پرواز از فرودگاه‌های، هیترو، لندن سیتی، منچستر، بیرمنگام و ادینبرا کنسل شده است.

مارک دیرلاو که بلیتی در هواپیمایی «فلای‌ بی» رزرو کرده بود، گفت : «فرودگاه اسپیخول در یک بی‌نظمی تمام عیار قرار داشت. خدمه پرواز از اتفاقات در حال جریان مطلقا هیچ اطلاعی نداشتند: ۳۰۰ نفر برای رزرو پرواز مجدد یا رزرو هتل صف کشیده بودند. یک بی نظمی تمام عیار».

مسافری دیگر بنام ملانی بیلر در توئیتی نوشت: «آنها هواپیماها را به سمت گیت‌های مختلف، مرتب جابجا می‌کنند، ولی جدا از آن به ما هیچ اطلاعاتی نمی‌دهند».

فرد دیگری به نام دان کریکیان به وسیله توئیتر از هواپیمایی مورد نظرش پرسید: «خبر تازه ای نیست؟ الان ۳ ساعت است که بر صندلی هواپیما نشسته‌ایم».

هواپیماهای سالن کوچک می‌توانند سوخت اضافی بار بزنند اما هواپیماهای سالن بزرگ این امکان را ندارند.

هواپیمایی «کِی‌اِل‌اِم» ارائه بلیت رایگان را به مسافرانی که حاضر به پرواز در تاریخ ۳۰ ژوئیه هستند، آغاز کرده است. 

یکی از پروازهای اصلی شرکت «ایزی‌جِت»  از گتویک به آمستردام، ترافیک شدید هوایی بخاطر مشکل سوخت‌گیری را دلیل اصلی کنسل شدن ۲ پرواز و تاخیر ۶ ساعته پروازی دیگر اعلام کرد.

این خط هوایی پروازهایی از لیورپول، استت‌نستد و لوتون به آمستردام را همانند پروازهای برگشت آن لغو کرد.

حداقل چهار پرواز بریتیش ارویز» به آمستردام لغو شده است. دو پرواز از فرودگاه‌های هیترو و گتویک و دو پرواز از فرودگاه لندن سیتی مجموع این چهار پرواز بودند.

فلای بی، دو پرواز دو طرفه بیرمنگام به آمستردام و یک پرواز یک طرفه از ساوث هامپتون را لغو کرده است.

پروازهای با مبدا یا از مقصد آمستردام در روز پنجشنبه به علت قرار نداشتن هواپیماها، خدمه، خلبانان و مسافران در جای مشخص خود، بصورت جدی مختل شده بود.

در ماه مه نیز مشکل سوخت‌گیری در فرودگاه منچستر، برنامه مسافرتی بیش از ۱۰ هزار مسافر را مختل کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان