کهنه‌سرباز بریتانیایی در ۱۰۰ سالگی تسلیم کرونا شد

شهرت آقای مور پس از ابتکاری که در جشن تولد صد سالگی‌ خود برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به خرج داد بیش از پیش شد

ملکه بریتانیا، اواخر تیر ماه و در نخستین برنامه رسمی خود پس از آغاز قرنطینه، به کاپیتان تام مور «نشان شوالیه» اعطا کرد- REUTERS

تام مور، کهنه‌سرباز معروف بریتانیایی، روز یکشنبه به دلیل بیماری ناشی از ابتلا به ویروس جدید کرونا، کووید-۱۹، چشم از جهان فرو بست.

به گزارش شبکه جهانی بی‌بی‌سی، کاپیتان مور ۱۰۰ ساله روز یکشنبه و پس از آن که دچار مشکل تنفسی حاد شد، به بیمارستان بدفورد منتقل شد.

دختران او، هانا و لوسی، عصر سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای گفتند «مایه اندوه بسیار است که درگذشت پدرمان، کاپیتان سر تام مور را اعلام کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شهرت و محبوبیت آقای مور پس از ابتکاری که در جشن تولد صد سالگی‌ خود برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به خرج داد بیش از پیش شد.

وی در روزهای اول قرنطینه به دلیل همه‌گیری کرونا در بریتانیا، با هدف کمک به ارتقای خدمات درمانی عمومی، صد قدم در باغ منزلش برداشت.

تام مور در ابتدای جنگ جهانی دوم به ارتش بریتانیا پیوست و در هند و همچنین میانمار، که در آن زمان با نام برمه شناخته می‌شد، خدمت کرد.

الیزابت دوم، ملکه بریتانیا، اواخر تیر ماه و در نخستین برنامه رسمی خود پس از آغاز قرنطینه، به کاپیتان تام مور «نشان شوالیه» اعطا کرد.

از آن پس لقب «سِر» به نام این نظامی بازمانده جنگ جهانی دوم اضافه و از او با عنوان کاپیتان سر تام مور یاد می‌شد.

بیشتر از جهان