سازمان هواپیمایی: تغییر مسیر پرواز استانبول ربطی به آژیر خطر نداشت

سازمان هواپیمایی با یک روز تاخیر درباره این وقایع بیانیه صادر کرد

در اطلاعیه سازمان هواپیمایی تاکید شده که هواپیمای مذکور پس سوختگیری در فرودگاه باکو مجددا حدود ساعت ۴:۰۰ بامداد در فرودگاه امام خمینی فرود آمد و مسافران به سلامت از هواپیما پیاده شدند - Flightradar24

سازمان هواپیمایی کشوری یک روز پس از بلند شدن صدای آژیر در مناطقی از شمال غرب تهران و تغییر مسیر هواپیمای ترکیش ایر که از استانبول عازم تهران بود، در اطلاعیه‌ای ارتباط این دو موضوع با هم را رد کرد.

این سازمان ساعات پایانی روز شنبه اطلاعیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: «پرواز ۸۷۴ شرکت هواپیمایی ترکیش که قرار بود در ساعات ۱۲:۲۰ بامداد در فرودگاه امام خمینی به زمین بنشیند، به دلیل شرایط نامساعد جوی تغییر مسیر داد و در فرودگاه باکو فرود آمد.»

در این اطلاعیه تاکید شده که هواپیمای مذکور پس سوختگیری در فرودگاه باکو مجددا حدود ساعت ۴:۰۰ بامداد در فرودگاه امام خمینی فرود آمد و مسافران به سلامت از هواپیما پیاده شدند.

سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد که تغییر مسیر این پرواز هیچ ارتباطی به صدای آژیر در برخی مناطق تهران نداشته و شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شده است، صحت ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش از این، شرایط جوی نامساعد و وجود ابرهای خطرناک دلیل تغییر مسیر هواپیما عنوان شده بود. اما گمانه‌‌زنی‌هایی درباره حملات احتمالی سایبری یا پرواز هواپیماهایی بر فراز مناطق نظامی حساس تهران صورت گرفته است.

حمیدرضا گودرزی، عاون امنیتی استانداری تهران، در گفتگو با ایسنا اظهار داشته بود که سیستم صوتی یکی از سازمان‌ها در شهرک آزمایش دچار اختلال شده و همین موضوع موجب شنیده‌شدن این صدا در آن منطقه شده است.