رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی به ۱۵ سال حبس محکوم شد

برادر اسحاق جهانگیری نیز به «قاچاق حرفه‌ای ارز» و «تحصیل مال نامشروع» محکوم شده است

میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی، به اتهام اخلال عمومی در نظام تولیدی کشور به ۱۵ سال حبس محکوم شد - عکس از تابناک

رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی، به اتهام اخلال عمومی در نظام تولیدی کشور از طریق واگذاری بنگاه‌های کلان دولتی بدون رعایت تشریفات قانونی و بدون توجه به اجرای سیاست‌های کلان اصل ۴۴ و مقررات مربوطه و کارشناسی غیر معتبر به ۱۵ سال حبس محکوم شد.

به گزارش ایلنا، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی که در زمان ریاست او بر سازمان خصوصی سازی، واگذاری‌های شبهه برانگیز کارخانه‌های دولتی به افراد خاص با شرایط ویژه صورت‌گرفته بود، در دادگاه برگزار شده به ریاست قاضی جواهری در شعبه اول کیفری یک استان تهران، به زندان محکوم شد.

پوری حسینی در سال ۹۲ رئیس سازمان خصوصی‌سازی شد و واگذاری بنگاه‌های اقتصادی مانند آلومینیوم المهدی هرمزگان، آلومینیم ایران (ایرالکو)، پالایشگاه کرمانشاه، شرکت کشت و صنعت کارون خوزستان، شرکت کشت و صنعت مغان، کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در شوش، مجتمع گوشت اردبیل و ... در زمان ریاست او صورت گرفت.

او در سال ۹۲ رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در آذربایجان شرقی بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هم‌زمان، مهدی جهانگیری، برادر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور نیز به دو سال حبس و پرداخت جریمه محکوم شده است.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد که حکم نهایی صادر شده و ابلاغ شده و برای اجرا ارسال شده است. بر اساس حکم دادگاه، مهدی جهانگیری به جرم «قاچاق حرفه‌ای ارز» و «تحصیل مال نامشروع» به دو سال حبس و پرداخت جریمه‌ای چهار برابر بهای ریالی این قاچاق (بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال) گردد.

او متهم به قاچاق ۶۰۷ هزار یورو و ۱۰۸ هزار دلار شده که بر اساس آن باید علاوه بر رد مال مبلغ بیش از ۴۵۶ میلیارد و ۲۱۶ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال به تحمل دو سال حبس نیز محکوم شده است.

پیش‌تر، حسین فریدون برادر حسن روحانی هم به اتهام تخلف مالی به پنج سال حبس‌، جزای نقدی و رد مال به مبلغ ۳۱ میلیارد تومان محکوم شد.