شرکت هوایی لوفت‌هانزا از یک مسافر به دلیل پرواز نکردن شکایت می کند

گردشگران برای بلیط های ارزان ترفندهای زیادی به کار می برند

یکی از بزرگترین شرکتهای هوایی به دنبال شکایت کردن از مسافری است که یکی از پروازهایش در مسیر هوایی چند مسیره را سوار نشد. این حرکت لوفت‌هانزا تهدید بزرگی است برای کسانی که از این روش برای ارزان کردن بلیط‌شان استفاده می کنند.

شرکت هوایی ملی آلمان، لوفتانزا هزینه این پرواز را از مسافری که نامش محفوظ نگه داشته شده می خواهد چراکه باور دارد که او به عمد بلیط هوایی چند مسیره تهیه کرده با اینکه نیتی به استفاده از مسیر آخر نداشته است.

با اینکه دادگاه اولیه به نفع مسافر رای داده است، لوفت‌هانزا اجازه دارد تا این رای را به دادگاه تجدیدنظر بفرستند. مساله بر سر پرداخت قیمت اصلی پرواز توسط این مسافر است.

به دلیل شبکه هوایی بین شرکتهای هوایی، پروازهای چند مسیره مثلا بین شرکتهای هوایی فرانسه و انگلستان ارزانتر می شوند. در تحقیقی که ایندپندنت انجام داد، پرواز از مسکو به پاریس برای سپتامبر ۲۰۱۹ دویست و ۱۷ پوند بود در حالیکه همین مسیر به اضافه مسیر اضافه شده به لندن تنها ۷۲ پوند بود یعنی یک سوم قیمت قبلی.

هرچند مشکلاتی در این راه وجود دارد. اگر شما برای مسیر اول حاضر نشوید، کل پرواز شما کنسل می شود و اگر مقصدتان مسیر وسط باشد، چمدانهایتان به مسیر آخر فرستاده می شود مگر کسانی که چمدانی ندارند و فقط بار توشه همراهشان است.

شرایط شرکت هوایی همیشه هشدار می دهد که در صورت استفاده از این روش، مسافرین مجبور به پرداخت کل هزینه خواهند بود هرچند تا کنون هیچکس در چنین موقعیتی قرار داده نشده بود. لوفت‌هانزا اولین جایی خواهد بود که چنین عملی را انجام می دهد. البته لوفت‌هانزا به دلیل مرکزیتش در قلب اروپا بیشترین ضربه را از چنین روشی می خورد.


 

بیشتر از سفر