اخطار بایدن به کارمندانش: به هم بی‌احترامی کنید بلافاصله اخراج می‌شوید

آقای بایدن این اظهارات را خطاب به صدها نفر از مقامات و کارکنان کاخ سفید بیان کرد

رئیس‌جمهور جدید آمریکا تاکید کرد که آن‌ها با معیار این که آیا «کمال و کرامت» را در دولت احیا کرده‌اند قضاوت خواهند شد-NICHOLAS KAMM / AFP

جو بایدن روز چهارشنبه با هدف تاکید بر وجه تمایز ریاست‌جمهوری‌ خود یعنی رعایت احترام، ارایه خدمات اجتماعی و خضوع در کار، به کارمندانش گفت که اگر با همکاران خود با بی‌احترامی رفتار کنند، در جا اخراج خواهند شد.

آقای بایدن این اظهارات را خطاب به صدها نفر از مقامات و کارکنان کاخ سفید و در برنامه ادای سوگند خدمت که صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد.

بایدن به کارمندان کاخ سفید اطمینان خاطر داد که او از « فداکاری و تعهد» آن‌ها به مردم آمریکا آگاه است و می‌داند کارهای بسیاری پیش رو دارند اما تاکید کرد که آن‌ها نمونه «ارزش‌های اصلی آمریکایی» مبتنی بر «خضوع و اعتماد» هستند.

او در نخستین روز ریاست‌جمهوری‌ خود گفت: «شوخی نمی‌کنم... اگر شما با من کار کنید و من بشنوم با همکارتان با بی‌احترامی رفتار کرده‌اید... کسی را تحقیر کرده‌اید، قول می‌دهم درجا اخراجتان کنم...درجا! اما و اگر هم ندارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او ظاهرا با اشاره به سال‌های متلاطم ریاست‌جمهوری ترامپ، تاکید کرد که باید با همه با احترام و کرامت رفتار شود. کرداری که به گفته او «فقدان آن در چهار سال گذشته به‌گونه‌ای چشمگیر احساس شده است.»

رئیس‌جمهور جدید آمریکا تاکید کرد که آن‌ها با معیار این که آیا «کمال و کرامت» را در دولت احیا کرده‌اند قضاوت خواهند شد. او به کارمندانش گفت که به کمک آن‌ها نیاز دارد چون حتما اشتباهاتی هم خواهد داشت: «من به آن‌ها (اشتباهات) اذعان خواهم کرد و برای تصحیح آن‌ها به کمک شما نیاز خواهم داشت. ما فرار نمی‌کنیم. ما مسئولیت‌پذیر خواهیم بود.»

اظهارات آقای بایدن، کارمندان او را چندان متعجب نکرد. در نوامبر سال ۲۰۲۰ و در حول‌وحوش انتخابات ریاست‌جمهوری، یادداشتی از جو بایدن که در مقام معاونت ریاست‌جمهوری اوباما در سال ۲۰۱۴ نوشته شده بود، منتشر شد. آقای بایدن در این یادداشت به کارمندان خود گفته بود که نمی‌خواهد کسی از آن‌ها تعهدات مهم خانوادگی را فدای کار کند. در یادداشت آقای بایدن آمده است: «تعهدات خانوادگی تولدها، سالگردها، ازدواج‌ها، مراسم مذهبی و زمان نیاز به مراقبت در هنگام بیماری یا درگذشت افراد خانواده را شامل می‌شوند اما محدود به این موارد هم نیستند.»

آقای بایدن همچنین در جریان کارزار ریاست‌جمهوری خود به سیاست‌هایی از جمله مرخصی با حقوق برای والدین شاغل و خانواده‌های آن‌ها اشاره کرده بود.

© The Independent

بیشتر از جهان