شاهزاده ویلیام: مثل ملکه، همه واکسن کرونا بزنید

مقامات بریتانیا می‌گویند که همچنان در حال مبارزه با «هراس بی‌اساس مردم از واکسن» هستند

ملکه ۹۴ ساله بریتانیا هفته پیش اعلام کرد که همراه شاهزاده فیلیپ ۹۹ ساله، نخستین دوز واکسن را در کاخ وینزر که در آن با هم در قرنطینه به سر می‌برند، تزریق کرده‌ است- TOBY MELVILLE / POOL / AFP

شاهزاده ویلیام  از مردم بریتانیا دعوت کرده است تا ملکه و شاهزاده فیلیپ را سرمشق قرار دهند و واکسن کرونا بزنند.

دوک کمبریج روز شنبه در تماس تصویری با کارکنان و داوطلبان سازمان خدمات بهداشت ملی گفت: «پدربزرگ و مادربزرگم واکسن زدند و بابت این کار خیلی به آن‌ها افتخار می‌کنم. واقعا مهم است تمام کسانی که برای واکسن فرا خوانده می‌شوند، بروند و واکسن بزنند.»

ملکه ۹۴ ساله بریتانیا هفته پیش اعلام کرد که همراه شاهزاده فیلیپ ۹۹ ساله، نخستین دوز واکسن را در کاخ ویندزر که در آن با هم در قرنطینه به سر می‌برند، تزریق کرده‌ است. دفتر این کاخ هم که به‌ندرت در مورد مسائل خصوصی مربوط به سلامت خانواده سلطنتی اطلاع‌رسانی می‌کند، از تزریق واکسن توسط پزشک دربار خبر داده است. گویا شخص ملکه تمایل داشته است تا خبر تزریق واکسن به خود و شاهزاده فلیپ را به اطلاع مردم برساند تا از شایعات و اخبار نادرست جلوگیری شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال مقامات رسمی می‌گویند که همچنان در حال مبارزه با «هراس بی‌اساس مردم از واکسن» هستند.

دکتر نیکی کنعانی، پزشک عمومی ساکن لندن و رئیس بخش مراقبت‌های اصلی سازمان ملی خدمات بهداشت انگلستان و بخش بهبود سازمان ملی خدمات بهداشت، به شاهزاده ویلیام گفت: «برخی گروه‌ها در مورد تزریق واکسن دودل هستند. واقعا مهم است که به درون اجتماعات برویم؛ اجتماعاتی که تنوع قومی دارند و محروم‌تر هستند و به آن‌ها بگوییم که این واکسن به شما تعلق دارد. به همگان تعلق دارد. تزریق واکسن واقعا مهم است.»

تاکنون در برنامه تزریق واکسن کرونا که بزرگترین برنامه تزریق در تاریخ بریتانیا است، بیش از سه میلیون دوز واکسن به آسیب‌پذیرترین افراد در برابر این بیماری و مراقبان آن‌ها تزریق شده است. در چارچوب این برنامه، صدها مرکز تزریق واکسن و پایگاه بیمارستانی هم در سراسر بریتانیا راه‌اندازی شده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی