نیمی از جمعیت افغانستان با خطر گرسنگی رو برو هستند

سازمان ملل متحد از جامعه جهانی خواسته است یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار به افغانستان کمک کند

۱۶ میلیون نفر محتاج غذا در افغانستان شش برابر تعدادی است که چهار سال پیش با خطر مشابه رو برو بودند-FARSHAD USYAN / AFP

سازمان ملل متحد هشدار داده است که بیش از ۱۶ میلیون نفر در افغانستان در سال جاری میلادی با خطر سوءتغذیه و گرسنگی روبه‌رو هستند و به کمک فوری نیاز دارند. این سازمان از کشورهای کمک‌کننده خواسته است یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای تامین غذا به افراد نیازمند در افغانستان اهدا کنند تا مردم گرسنه نمانند.

 سازمان ملل گزارش داده که بیش از ۱۶ میلیون نفر در این کشور درگیر جنگ که سوانح طبیعی متعددی را پشت سر گذاشته اند، با خطر گرسنگی مواجه‌ هستند. این سازمان همچنین اعلام کرده که گسترش همه‌گیری کرونا خانواده‌های فقیر در افغانستان را آسیب‌پذیرتر کرده است و کودکان زیادی در معرض سوءتغذیه و گرسنگی قرار دارند.

آمار۱۶ میلیون نفری نیازمندان به غذا در افغانستان، شش برابر تعدادی است که چهار سال پیش با خطر مشابه روبه‌رو بودند. سازمان ملل متحد در آن مقطع زمانی می‌کوشید برای دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر غذا تامین کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

استیفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفته است: «تخمین زده‌ می‌شود که تقریبا از هر دو کودک زیر سن پنج سال، یک نفر با سوءتغذیه حاد مواجه است. گرسنگی سرسام‌آور است. مردم در سال ۲۰۲۱ دارایی‌های خود را از دست داده‌اند. تقریبا نیمی از جمعیت افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.»

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که مردم نیازمند ناچار شده‌اند به قرض‌گرفتن از وابستگان خود روی بیاورند و درنتیجه ناتوانی در بازپرداخت قروض، این امکان وجود دارد که دختران خود را زودتر عروس کنند یا کودکان خود را برای کار بفرستند.

ملل متحد هشدار داده است که نجات جان ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در این کشور به کمک‌های جهانی وابسته است و در غیر آن، فاجعه انسانی بزرگی در انتظار این کشور خواهد بود.

بیشتر از جهان