موافقت ترامپ با اعلام وضعیت اضطراری در واشینگتن

سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا با انتشار نامه‌ای از استعفایش خبر داد

ادای احترام به افسر پلیسی که در جریان درگیری کنگره کشته شد واشینگتن، ۲۱ دی‌ماه - AL DRAGO / GETTY IMAGES VIA AFP

دونالد ترامپ با اعلام وضعیت اضطراری در واشنگتن، پایتخت ایالات متحده، قبل از تحلیف جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب، موافقت کرد.

به نوشته آسوشیتدپرس، این موافقت با توجه به افزایش نگرانی‌های مقامات محلی و فدرال درباره احتمال بروز خشونت در آستانه، و در زمان تحلیف بایدن در تاریخ اول بهمن‌ماه صورت گرفته است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که این موافقت به وزارت امنیت داخلی و نهاد مدیریت اضطراری فدرال کمک می‌کند که در صورت نیاز، با یکدیگر همکاری داشته باشند.

در عین حال، چاد ولف، سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا روز دوشنبه با انتشار نامه‌ای به کارکنان این وزارتخانه، از استعفای خود خبر داد. او دلیل استعفایش را «رویدادهای اخیر» عنوان کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش از وزیر امنیت داخلی، وزرای حمل و نقل و آموزش دولت دونالد ترامپ هم استعفا داده بودند.

شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی دیروز اعلام کرده‌بود که پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد یک گروه مسلح قصد دارد ۲۷ دی ماه به پایتخت واشنگتن سفر کند.

دیروز ۲۲ دی‌ماه، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، رئیس‎جمهوری کنونی را تهدیدی برای قانون اساسی، کشور و مردم آمریکا خواند و گفت که باید از این سمت برکنار شود.

چهارشنبه گذشته، در حالی که کنگره در حال تصویب نتیجه انتخابات ریاست جمهوی ۱۳ آبان‌ماه بود، ترامپ از هوادارانش خواست به سمت کنگره بروند. حضور جمعیت در ساختمان کنگره و ورود به آن، موجب درگیری با پلیس شد که پنج نفر در جریان این درگیری کشته شدند.

بیشتر از جهان