فرمانده نیروی قدس سپاه: یک نفر انتقام سلیمانی را در آمریکا خواهد گرفت

با نزدیک شدن به سالگرد کشته‌شدن قاسم سلیمانی، سطح تهدیدهای مقام‌های جمهوری اسلامی نیز افزایش‌یافته است

فرمانده سپاه قدس مقامات آمریکایی را تهدید به گرفتن انتقام کرد- عکس از تسنیم

فرمانده نیروی قدس سپاه در سخنرانی امروز خود که به مناسبت اولین سالگرد کشته‌شدن قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار شد، با تهدید مقام‌های آمریکایی گفت: «کاری کردید که در سرتاسر عالم هرکجا یک مردی پیدا شود، آمادگی دارد آن نامردها را که این کار را انجام دادند، به سزای عمل خود برسانند...شما با این جنایتی که کردید، یک کار دیگری برای همه آزادیخواهان در تمام دنیا درست کردید و مطمئن باشید از درون خانه‌ی شما ممکن است کسانی پیدا بشوند که پاسخ جنایت شما را بدهند.»

اسماعیل قاآنی در سخنان خود مدعی شد که دشمن بیش از ۳۰ سال به دنبال کشتن قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بوده است. او ایالات متحده، اسرائیل و عربستان سعودی، را دشمن جمهوری اسلامی دانست و افزود که دونالد ترامپ با تحریک عربستان سعودی و اسرائیل دست به کشتن قاسم سلیمانی زده است.

قاآنی در بخشی دیگر از سخنانش با نام‌بردن از فلسطین، لبنان، عراق و سوریه، این کشورها را تلویحاً محلی برای مبارزه با آمریکا و اسرائیل عنوان کرد و گفت که طی چند روز اخیر که مبارزان در عراق اقداماتی انجام داده‌اند، آمریکا سطح محافظت امنیتی را به بیشترین حد خود رسانده است.

به نظر می‌رسد اشاره قاآنی به حمله گروه «اصحاب‌ الکهف» به یک کاروان لجستیک آمریکایی را در استان صلاح‌الدین و همچنین حمله راکتی به منطقه سبز عراق و سفارت ایالات متحده در بغداد است.

تهدیدهای قاآنی به این سخنرانی محدود نمی‌شود. پیش‌تر نیز او طی سخنانی در مجلس گفت: «عوامل امریکایی دخیل در ترور شهید سلیمانی باید سبک زندگی مخفی سلمان رشدی را یاد بگیرند؛ چرا که جمهوری اسلامی انتقام خون به‌ناحق ریخته شهید سلیمانی را خواهد گرفت.»

سلمان رشدی، نویسنده بریتانیایی است که پس از نوشتن کتاب «آیات شیطانی» فتوای قتلش توسط آیت‌الله خمینی صادر شد و به همین دلیل سال‌ها به طور مخفیانه زندگی می‌کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین، چند روز پیش، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهدید کرد انتقام سخت جمهوری اسلامی از آمریکا به دلیل کشتن قاسم سلیمانی فرمانده پیشین این نیرو همچنان به قوت خود باقی است. محمد حجازی گفت، آمریکا تاکنون دو سیلی دریافت کرده، اولی برگزاری مراسم «باشکوه» تشییع سلیمانی بود و دومی موشک‌باران پایگاه عین‌الاسد عراق که چیز کمی نبود. او تأکید کرد که انتقام سخت‌سر جای خود خواهد بود.

از زمان کشته‌شدن قاسم سلیمانی در عراق، سطح منازعات میان جمهوری اسلامی و ایالات متحده به بالاترین سطح خود رسیده و این دو کشور بارها یکدیگر را به برخورد نظامی تهدید کرده‌اند.

قاسم سلیمانی ۱۳ دی ۱۳۹۸ در نزدیکی فرودگاه بغداد توسط ارتش آمریکا کشته شد. ایران در واکنش، یک پایگاه نیروهای نظامی آمریکا در عین‌الاسد را موشک‌باران کرد، اما آن حمله تلفات جانی به همراه نداشت.

پس از این ماجرا، به دلیل نگرانی از احتمال واکنش آمریکا و تشدید شرایط امنیتی در ایران، یک هواپیمای مسافری اوکراینی در تهران با موشک‌های سپاه سرنگون شد و همه ۱۷۶ سرنشین آن که عمدتاً ایرانی بودند، کشته شدند.