تزریق «واکسن کرونای ایرانی» همزمان با حمله رسانه‌ای سپاه به واکسن فایزر

تسنیم: «فایزر تولیدکننده ویاگرا است که هر ساله جان تعداد زیادی از انسان‌ها را می‌گیرد.»

۵۶ نفر در مرحله نخست آزمایش‌های انسانی واکسن کرونا حضور دارند و وضعیت جسمی داوطلبان در روزهای آینده به صورت پیوسته رصد خواهد شد- فارس

صبح امروز با برگزاری مراسمی و با حضور رسانه‌های داخلی، واکسن کرونای ایرانی به یک داوطلب تزریق شد.

طیبه مخبر، فرزند رئیس‌ ستاد اجرایی فرمان امام نخستین ایرانی است که آزمایش واکسن کرونای ساخته‌شده در ایران بر روی او انجام شد.

واکسنی که امروز تزریق شد، در شرکت‌های دارویی زیرمجموعه این ستاد تولید شده است و علی عسگری، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام نیز دومین داوطلبی بود که این واکسن را دریافت کرد.

بنا به اعلام مقام‌های وزارت بهداشت، ۵۶ نفر در مرحله نخست آزمایش‌های انسانی واکسن کرونا حضور دارند و وضعیت جسمی داوطلبان در روزهای آینده به صورت پیوسته رصد خواهد شد.

در هفته‌های گذشته و پس از آغاز واکسیناسیون عمومی با استفاده از واکسن‌های شرکت آمریکایی فایزر در کشورهای جهان، مقام‌های ایرانی با این سوال افکار عمومی مواجه شده‌اند که چرا جمهوری اسلامی این واکسن‌ها را نخریده است.

روز یکشنبه حسن روحانی اعلام کرد که اولویت ایران برای تهیه واکسن در وهله نخست، واکسن داخلی، در مرحله بعد واکسنی که به صورت مشارکتی با کشوری دیگر در حال ساخت است و در مرحله آخر خرید واکسن با استفاده از مکانیسم‌های سازمان بهداشت جهانی است.

همزمان با آغاز آزمایش انسانی واکسن کرونا، خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران نیز حمله به شرکت فایزر را آغاز کرد و با انتشار گزارشی این شرکت را متهم کرد که «اهداف انسانی» ندارد و فقط به موضوعات «تجاری و اقتصادی» فکر می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این گزارش ساخت داروی رفع ناتوانی جنسی آقایان «ویاگرا» به عنوان یکی از شواهد سلطه منافع تجاری بر موضوعات انسانی در شرکت فایزر مطرح شده است. خبرگزاری وابسته به سپاه نوشته است که ویاگرا «هر ساله جان تعداد زیادی از انسان‌ها را به دلیل فشار بالای خون می‌گیرد.»

در بخش دیگری از این گزارش اثربخشی واکسن فایزر نیز زیر سوال رفته و اعلام شده است که «از ابتدای تزریق  واکسن فایزر در جهان، گزارشات متعددی مبنی بر واکنش‌های آلرژیک و ناهنجاری‌های خاصی بعد از تزریق ارائه شده است.»

هفته گذشته محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران نیز در اظهارنظری جنجالی، واکسن کرونای تولید شده در آمریکا را «خطرناک» خواند و گفت که «به هیچ عنوان به کارکنان و پرسنل سپاه و بسیج استفاده و تزریق واکسن‌های خارجی را به دلیل مکانیسم عمل واکسن‌های خارجی توصیه نمی‌کنیم.»