حمله با آجر به کارمند فرمانداری نیویورک

ضارب، خانم لیزا کاوانای ۵۱ ساله را تا خیابان ۴۸ شرقی در شهر نیویورک دنبال کرده است

یکی از کارمندان اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک، پس از ترک دفتر او در محله منهتن با ضربات آجر به ناحیه سر مورد حمله قرار گرفته است. مظنون به حمله تحت بازداشت پلیس است.

ضارب، خانم لیزا کاوانای ۵۱ ساله را تا خیابان ۴۸ شرقی در شهر نیویورک دنبال کرده و سپس از پشت او را مورد حمله قرار داده است. پلیس می گوید این حمله بدون عامل محرک صورت گرفته است.

مرد ۲۸ ساله‌ای به نام کریستوفر گوزمن به ظن حمله دستگیر شده است. شبکه «ای بی سی ۷» گزارش داده که خانم کاوانا با جراحاتی در ناحیه پشت جمجمه که به بخیه نیاز داشته، به بیمارستان بل ویو منتقل شده و وضعیتش جدی اما تحت کنترل است.

خانم کاوانا در تارنمای «لینکد این» از ماه سپتامبر در دفتر فرماندار کومو در سمت «کارمند اداره کارگزینی و انتصابات» بکار مشغول بوده است.

در طول دوران قرنطینه نرخ جرم و جنایت در شهر نیویورک افزایش یافته است به گونه‌ای که فرماندار کومو و بیل دی بلاسیو، شهردار نیویورک در واکنش به آن با دشواری رو به رو بوده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آمار منتشره از اداره پلیس نیویورک حاکی از آن است که موارد قتل در شهر نیویورک نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته در حالیکه شاخص بزهکاری و شرارت حدود دو درصد کاهش یافته است.

موارد دزدی ۴۱ درصد و سرقت اتوموبیل ۶۸ درصد افزایش یافته است.

بیل دی بلاسیو در روز هشتم دسامبر گفت: «امسال چه خبر شده؟ یک طوفان کامل.... نمی‌توان یک بحران عمیق بهداشتی، دهها هزارنفر در حال مرگ، بیمارستان های پر از بیمار، تعطیل اقتصاد، تعطیل مدارس، تعطیل عبادتگاه ها، خارج شدن جامعه از حالت عادی و بحران عدالت اجتماعی را با هم ترکیب کنید. ما چیزی شبیه به این در تاریخ امان نداشته‌ایم و من فکر می‌کنم چیزی شبیه به این را بار دیگر در طول عمرمان نبینیم. و در این فضا، شاهد افزایش خشونت هستیم.»

به گزارش نشریه «نیویورک دیلی نیوز» مردی که به خانم کاوانا حمله کرده بی خانمان بوده است. تعداد افراد بی خانمان نیز در طول قرنطینه افزایش یافته است زیرا مردم مشاغلشان را از دست می‌دهند و در شهری که هزینه زندگی بالاست، به دلیل این که قادر به پرداخت اجاره خانه نیستند، بی خانمان می‌شوند. بنا به آمار «پِی اِسکِیل» هزینه زندگی در نیویورک در مقایسه با متوسط هزینه زندگی در سطح ملی ۳۶۹ برابر بیشتر است.

در ماه سپتامبر، بیش از ۱۵۰ تن از رهبران صنایع بازرگانی نیویورک در نامه‌ای به آقای دی بلاسیو گفتند: «نگرانی‌های گسترده‌ای در مورد ایمنی عمومی، نظافت و دیگر مسائل مرتبط با کیفیت زندگی وجود دارد.» 

آن‌ها از شهردار نیویورک خواستند تا «سریعا برای احیاء خدمات ضروی به عنوان پیش درآمدی بر حل چالش های بلند مدت و پیچیده اقتصادی شهر اقدام کند.»

© The Independent

بیشتر از جهان