دستیار سابق اپستین به اتهام قاچاق سکس بازداشت شد

ژان لوک برونل، مدیر آژانس مدل‌یابی فرانسوی، وقتی می‌خواست سوار هواپیمایی به مقصد سنگال شود، در فرودگاه پاریس بازداشت شد

تصویر جفری اپستین به همراه گیلین مکسول، شریک زندگی‌اش ‌که در پرونده تجاوز جنسی به کودکان، وی نیز متهم بوده است - JOHANNES EISELE / AFP

یکی از همکاران سابق جفری اپستین، سرمایه‌گذار آمریکایی و مجرم جنسی که دیگر در قید حیات نیست، در فرانسه به اتهام سوءرفتار جنسی و قاچاق سکس بازداشت شد.

به گزارش رسانه‌های فرانسوی، دادستان‌های پاریس تایید کردند ژان لوک برونل، مدیر ۷۴ ساله آژانس مدل‌یابی فرانسوی، بعد از دو روز مصاحبه با پلیس ویژه از واحد ضد کودک‌آزاری، به اتهام تجاوز، آزار جنسی و قاچاق انسان بازداشت شده است.

آقای برونل این اتهام‌ها را رد می‌کند.

او روز چهارشنبه، وقتی می‌خواست سوار هواپیمایی به مقصد داکار در سنگال شود، در فرودگاه شارل دوگل پاریس بازداشت شد.

منبعی نزدیک به دادستانی فرانسه، روز شنبه با اشاره به آقای برونل گفت: «متهم اکنون تحت بررسی برای روشن شدنِ موضوعِ تجاوز به کودکان زیر سن قانونی و آزار جنسی است.»

آقای برونل متهم به عضویت در شبکه‌ای جهانی برای سواستفاده جنسی از دختران زیر سن قانونی است که به‌وسیله جفری اپستین، میلیاردر درگذشته آمریکایی اداره می‌شد. آقای اپستین در شرکت مدیریت مدل ام‌سی۲ سرمایه‌گذاری کرده بود که آقای برونل تاسیس کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اپستین سال گذشته وقتی منتظر محاکمه خود به جرم اداره شبکه‌ای برای سواستفاه جنسی از دختران زیر سن قانونی بود، در زندانی در نیویورک درگذشت.

اپستین مدیر یک صندوق سرمایه‌گذاری بود. او ثروتی چند میلیون دلاری داشت، ‌علاوه بر املاکی در سراسر دنیا از جمله آپارتمانی در پاریس. 

سال گذشته، دادستان‌های فرانسوی تحقیقی درباره اتهام‌های تجاوز و آزار جنسی اپستین آغاز کردند که به گفته آنها در آن زمان، بر روی جرایم احتمالی علیه قربانیان فرانسوی و مظنونانی که شهروندی فرانسه را دارند، تمرکز داشت.

دادستانان امریکایی آقای برونل، دوست صمیمی اپستین را به آماده کردن دختران کم‌ سن‌‎وسال برای او متهم کردند.

پلیس فرانسه سال گذشته به دفاتر شرکت «کارن مدلز»، آژانس دیگری که از سوی آقای برونل تاسیس شده و همچنین آپارتمان اپستین در نزدیکی طاق پیروزی، یورش برده و این اماکن را مورد تفتیش و تفحص قرار دادند.

سال گذشته وکیل آقای برونل انکار کرد که موکل او فرار کرده و گفت او برای هر گونه سوال و جواب در دسترس است.

اپستین قبل از مرگ، در نیویورک به قاچاق سکس و توطئه متهم شد و منتظر محاکمه بود.

او که پیشتر هم به جرایم جنسی محکوم شده بود، در سال ۲۰۰۸ در ایالت فلوریدا به اتهام‌هایی مربوط به روسپی‌گری که فردی زیر سن قانونی نیز در آن دخیل بود، اقامه دعوی کرد.

دیگر افرادی که مظنون به عضویت در حلقه قاچاق سکس اپستین هستند عبارتند از شاهزاده اندرو و گیلین مکسول.

© The Independent

بیشتر از جهان