با کشف گونه جهش‌یافته کووید-۱۹ محدودیت‌ها در بریتانیا تشدید شد

محدودیت‌های جدید از نیمه شب شنبه اجرا خواهد شد

بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا-REUTERS/Toby Melville/Pool

به دنبال اعلام شناسایی گونه جدیدی از ویروس جدید کرونا با ویژگی ژنتیک متفاوت در بریتانیا، نخست‌وزیر و اعضای ارشد کابینه بریتانیا روز شنبه یک جلسه فوق‌العاده به منظور بررسی اوضاع تشکیل دادند.

بوریس جانسون پس از جلسه گفت، «ما محدودیت‌های جدیدی را در مناطقی که بیشترین تاثیر را دارند اعلام خواهیم کرد، به ویژه در بخش‌هایی از لندن، جنوب شرق و شرق انگلستان که اکنون در سطح ۳ هستند.»

به گفته او، سطح هشدار در این مناطق به ۴ افزایش خواهد یافت و وضعیت آنها مشابه سایر بخش‌های انگلستان خواهد شد که پیشتر در ماه نوامبر اعلام شد. این بدان معناست که ساکنان این مناطق باید در خانه بمانند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا به گزارش بی‌بی‌سی، محدودیت‌های جدید از نیمه شب شنبه اجرا خواهد شد.

کریس ویتی مشاور عالی پزشکی انگلستان پیشتر در روز شنبه خبر کشف گونه جهش یافته ویروس کووید-۱۹ در بریتانیا را که می‌تواند سرعت شیوع بالاتری داشته باشد، تایید کرد.

او همچنین گفته است شواهدی در حال حاضر در دسترس نیست که این گونه جدید مرگبارتر از گونه قبلی باشد یا آن که بتواند عملکرد واکسن‌های تولید شده فعلی را زیر سئوال ببرد.

شناسایی گونه جهش یافته کووید-۱۹ در بریتانیا برای نخستین بار در روز دوشنبه گزارش شده بود.

روز جمعه ۲۸ هزار و ۵۰۷ مورد جدید ابتلا به این بیماری و ۴۸۹ فوتی در بریتانیا گزارش شد، که نشان دهنده روند شدید افزایشی ابتلا به این ویروس مرگبار در چند روز گذشته است.

بوریس جانسون روز گذشته ابراز امیدواری کرد که به تعطیلی سراسری در بریتانیا برای بار سوم نیازی نباشد.

بیشتر از جهان