پلیس ایران: اراذل و اوباش باید مثل علف هرز درو شوند

«قرارگاهی برای جمع آوری سلاح‌های غیرمجاز برپا شده است»

شماری از بازداشت شدگان در تهران - مجید حق دوست/ خبرگزاری مهر

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با تاکید بر شدت گرفتن برخورد با «اراذل و اوباش» گفت: «اراذل و اوباش باید مانند علف هرز درو شوند.»

قاسم رضایی افزود: «در برخورد با اراذل و اوباش قدرتمندانه وارد میدان شده‌ایم، با این افراد مماشات نداریم. »

به گفته آقای رضایی، قرارگاهی با نام «مقابله با قاچاق سلاح و مهمات و جمع آوری سلاح‌های غیرمجاز» شکل گرفته است: «افرادی که سلاح‌های غیرمجاز را حمل و نگهداری می‌کنند برابر قانون مجرم شناخته می‌شوند و مجازات‌های سنگینی در انتظار آنهاست.»

در ماه‌های اخیر برخورد خشونت‌آمیز نیروی انتظامی با متهمان عادی و متخلفان، مورد اعتراض فعالان مدنی بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آبان امسال کتک زدن مردی در مشهد به دست پلیس منجر به مرگ او شد. مهرداد سپهری، در ویدیویی که بازتابی گسترده یافت، این جوان پلیس بازداشت شده،  به میله‌ای مقابل مغازه‌اش در خیابان بسته شده و در همین حال مامور پلیس به او شوکر می زند.

مرد با دستان بسته روی زمین می‌افتد، پلیس باز هم به او شوکر می‌زند و کلماتی بین آنها رد و بدل می‌شود و مرد دوباره روی زمین می‌افتد. او پس از انتفال به خودرو پلیس منتقل جان می سپارد. خانواده مهرداد سپهری دلیل مرگ او را خفگی با اسپری فلفل اعلام کردند.

در پی جان ‌باختن مهرداد سپهری در شهر مشهد، فردی که انتشار ویدئوهای شکنجه و آزار او توسط پلیس در فضای مجازی موجی از خشم را به دنبال داشته است، خانواده او از پلیس شکایت کردند.

پیشتر در مهرماه امسال نیز چرخاندن یکی از «اراذل و اوباش پایتخت»  در محله محل سکونت او در مشیریه تهران مورد اعتراض فعالان حقوق مدنی و کارشناسان قرار گرفت. گفته شد که این فرد موجب رعب و وحشت اهالی و شهروندان ساکن در محله مشیریه تهران شده و به دستور بازپرس پرونده جهت «عبرت‌آموزی برای سایر مخلان نظم و امنیت» در محله گردانده شد.

بیشتر از