«با اطلاع از تحقیق مالیاتی درباره پسر بایدن، ۱۰درصد آرا تغییر می‌کرد»

هانتر بایدن، همواره با پرسش‌ جمهوری‌خواهان درباره فعالیت‌های تجاری با شرکت انرژی اوکراینی مواجه بوده است

دونالد ترامپ، به همراه همسرش ملانیا - MANDEL NGAN / AFP

دونالد ترامپ یک بار دیگر ادعا کرد پیروز انتخابات بوده است. او این بار از روزنامه‌نگاری نقل قول کرد که گفته است اگر مردم از تحقیقات فدرال در مورد مسأله مالیات هانتر بایدن خبر داشتند، ۱۰ درصد آنها رأی خود را تغییر می‌دادند.

فرزند رئیس جمهور منتخب، در بیانیه‌ای عصر روز چهارشنبه، اعلام کرد روز ۸ دسامبر خبردار شده است که دفتر دادستانی در دلاویر، امور مالیاتی او را مورد تحقیق قرار داده است.

در این بیانیه که از سوی تیم انتقال بایدن-هریس منتشر شد، آمده است: «این موضوع برای من بسیار جدی است ولی مطمئن هستم که بررسی حرفه‌ای و هدفمند این موضوعات ثابت خواهد کرد که من امور مالیاتی خود را به درستی و مطابق قانون مدیریت کرده‌ام؛ از جمله منافع مشاوران مالیاتی حرفه‌ای را.»

این بیانیه همچنین اظهارات رئیس جمهور منتخب، جو بایدن، را مورد اشاره قرار داد که گفته بود «به فرزندش که با مشکلات پیچیده‌ای مبارزه کرده است، از جمله حملات متعددی که در ماه‌های اخیر به شخص او شده، مفتخر است و او با این کارها فقط قوی‌تر خواهد شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس جمهور منتخب هنوز فردی را برای هدایت وزارت دادگستری انتخاب نکرده است ولی هر کس که در این سمت قرار بگیرد نهایتا اشراف کامل به این تحقیقات خواهد داشت.

در طول دو سال گذشته، از جمله در طول کارزارهای انتخاباتی، هانتر بایدن، پیوسته با حمله‌هایی از سوی جمهوری‌خواهان و دونالد ترامپ مواجه شد که فعالیت‌های تجاری او، از جمله ارتباطاتش با شرکت انرژی اوکراینی را مورد سؤال قرار می‌دادند. او سال ۲۰۱۴ به هیأت مدیران شرکت اوکراینی بوریسما هولدینگ پیوست.

جو بایدن در آن زمان، عنصری کلیدی در دولت اوباما بود که با اوکراین سر و کار داشت (ولی موضوع تداخل منافع منتفی شد).

در زمان کارزار انتخاباتی، مقاله‌ای از روزنامه نیویورک پست منتشر شد که بر پایه اطلاعات به دست آمده از کامپیوتری بود که وکیل شخصی ترامپ ارائه داده بود. گزارش این مقاله، به دلیل بی‌پایه بودن اطلاعاتِ موجود در آن، رد شد.

گزارش بیشتر از خبرگزاری‌ها

© The Independent