«مدل» کلیپ تکیه معاون‌الملک کرمانشاه دستگیر شد

نماینده مردم کرمانشاه گفت باید «نوکری امام حسین» در این شهر ادامه داشته باشد

تجمع اعتراضی در تکیه معاون الملک با حضور نماینده ‌وزیر گردشگری-Moein Ebrahime/MEHR

رئیس پلیس امنیت عمومی استان کرمانشاه، با اعلام خبر دستگیری مدل گفت که فیلم‌بردار این تصاویر نیز قبلاً دستگیرشده است.

پس از انتشار تصاویری از یک زن جوان که در تکیه معاون‌الملک کرمانشاه مقابل دوربین بدون حجاب اسلامی ظاهرشده بود، وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یک گروه ویژه برای بررسی ماجرای تهیه و تولید کلیپ ویدئویی در تکیه معاون‌الملک، به کرمانشاه اعزام کرد.

مقامات مذهبی و دولتی در شهر کرمانشاه با اعلام مواضع شدید درخواست «عزل» مدیرکل میراث فرهنگی را دارند.

ابراهیم عزیزی نماینده مردم کرمانشاه با اشاره به اینکه باید «نوکری امام حسین» در این شهر ادامه داشته باشد گفت: «با وزیر میراث فرهنگی که صحبت کردم قرار شد افرادی که اعزام می‌کنند تام‌الاختیار باشند و اختیار عزل نیز داشته باشند.»

محمد رشیدی، دیگر نماینده کرمانشاه نیز در واکنش به این تصاویر گفت: «بارها گفته‌ام که قبل از نماینده بودن، نوکر نوکران امام حسین علیه‌السلام هستم.»

هم‌زمان نماینده ولی‌فقیه نیز از دادستانی درخواست کرد با عوامل «اهانت به مقدسات» برخورد کند.

چند روز پیش‌ازاین نیز در پی انتشار تصاویر استفاده از مانکن‌های زنده در ویترین یک مغازه لباس‌فروشی در کرمانشاه، دادستان این شهر دستور بازداشت صاحب مغازه و مانکن‌ها را صادر کرده بود.

در تصاویر منتشرشده از تجمع اعتراضی در تکیه معاون‌الملک دیوارهای کاه‌گلی این بنای تاریخی خیس و مرطوب هستند. برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی با اشاره به هشدارهای قبلی مبنی بر در خطر بودن این بنا، تجمعات اعتراضی را «سیاسی بازی‌های خسته‌کننده» نامیده و از مسئولان درخواست کردند حالا که گروه ویژه از طرف میراث فرهنگی به کرمانشاه فرستاده‌شده است به دزدی کاشی‌ها و آب‌گرفتگی این بنا نیز رسیدگی کنند.