بایدن یک فرمانده ارشد سیاه‌پوست را به عنوان وزیر دفاع معرفی می‌کند

لوید آستین نخستین سیاهپوستی است که درصورت تایید این سمت را به عهده می‌گیرد

لوید آستین به عنوان فرمانده ارشد در عراق هم خدمت کرده است - Allison Shelley/ Getty Images via AFP

بنابر گزارش روز دوشنبه «سی‌ان‌ان» و «پولیتیکو»، دولت بایدن از «لوید آستین»، ‌ژنرال بازنشسته ارتش به عنوان گزینه انتخابی خود در سمت وزیر دفاع نام برد.

در صورت تایید آقای آستین که در دولت اوباما به عنوان رئیس فرماندهی مرکزی ایالات متحده، عملیات نظامی در خاورمیانه را هدایت می‌کرد، او اولین سیاهپوستی خواهد بود که این سمت را به عهده می‌گیرد.

آقای آستین همچنین به عنوان فرمانده ارشد در عراق خدمت کرده است. او اولین معاون سیاهپوست ستاد ارتش و دومین افسر عالی‌رتبه این سرویس بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت در نظر داشت تا از نیروهای دیگر دوره اوباما مانند «جه جانسون»، وزیر سابق امنیت داخلی یا «میشل فلورنوی» که به عنوان معاون وزیر دفاع در سیاست خدمت می کرد،‌ استفاده کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای آستین، پیش از بازنشستگی از خدمات عمومی در سال ۲۰۱۶، به دلیل نقش ایالات متحده در کشور سوریه و صرف میلیون‌ها دلار برای آموزش تعداد انگشت‌شماری از گروه‌های سوری در جنگ داخلی این کشور و همچنین به دلیل نشان دادن تصویری بیش از حد خوش‌بینانه از سرویس اطلاعات ایالات متحده در این منطقه، در مورد مسائلی مانند تروریسم و پیشرفت‌های ارتش ایالات متحده، مورد انتقاد قرار گرفت.

این ژنرال بازنشسته از اعضای هیئت مدیره شرکت «ریتیون»، پیمانکار اصلی پنتاگون و همچنین تولید فولاد «نیوکر» و شرکت بهداشت و درمان «تنت» است.

آقای بایدن متعهد شده است که متنوع‌ترین کابینه، متشکل از رهبران ارشد تاریخ ایالات متحده را فراهم آورد. او از افراد رنگین پوست، در گزینه‌‌‌های انتخابی‌اش به عنوان رهبر سازمان‌هایی مانند وزارت بهداشت و درمان و خدمات انسانی و وزارت امنیت داخلی نام برد. 

© The Independent