درخواست جو بایدن از دکتر فاوچی برای ادامه حضورش در دولت جدید

آقای بایدن در مراسم تحلیف خود قصد دارد از آمریکایی‌ها بخواهد صد روز ماسک به صورت بزنند

جو بایدن می‌گوید که او از دکتر آنتونی فاوچی خواسته است تا در دوره ریاست جمهوری او برای مقابله با کرونا در سمت خود باقی بماند-BRENDAN SMIALOWSKI / AFP

جو بایدن می‌گوید که او از دکتر آنتونی فاوچی خواسته است تا در دوره ریاست جمهوری او برای مقابله با کرونا در سمت خود باقی بماند. 

رئیس جمهور منتخب آمریکا می‌گوید که هر وقت این متخصص ارشد بیماری‌های عفونی بی‌خطر بودن واکسن کرونا را تایید کند، او واکسن را جلوی دوربین تلویزیون دریافت خواهد کرد. 

آقای بایدن گفت که وی پنجشنبه گذشته با دکتر فاوچی صحبت کرده و از او خواسته است که در ژانویه [پس از ورود او به کاخ سفید] «مشاور ارشد پزشکی» او شود. 

آقای بایدن به جیک تپر خبرنگار سی‌ان‌ان گفت: «من از او خواستم دقیقاً همان نقشی را در دولت من داشته باشد که برای چندین رئیس جمهور گذشته داشته است. از او خواستم که به عنوان مشاور ارشد پزشکی برای من نیز فعالیت کند و در تیم مقابله با کرونا نیز حضور داشته باشد.» 

آقای بایدن افزود که رئیس دفتر او، ران کلین، دکتر فاوچی را به خوبی می‌شناسد و «در تمام این مدت» با او در تماس بوده است. 

آقای بایدن همچنین گفت که در مراسم تحلیف خود قصد دارد از آمریکایی‌ها بخواهد صد روز ماسک به صورت بزنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی گفت: «ماسک فقط برای صد روز، نه برای همیشه. صد روز. فکر می‌کنم با این کار شاهد کاهش چشمگیر شیوع کرونا خواهیم بود.» 

موارد ابتلا به کرونا در آمریکا در حال افزایش است. چهارشنبه گذشته برای اولین بار شمار افراد بستری شده در بیمارستان بر اثر کرونا به صد هزار نفر رسید. 

تاکنون بیش از ۱۴.۴ میلیون مورد ابتلا به کرونا در آمریکا ثبت شده است و شمار جان‌باختگان کرونا به ۲۸۰ هزار نفر رسیده است. 

آقای بایدن افزود که هر وقت دکتر فاوچی واکسن را ایمن اعلام کند، او آمادگی دارد برای افزایش اطمینان عمومی نسبت به واکسن، آن را شخصاً دریافت کند. 

وی گفت: «آن لحظه‌ای است که در مقابل مردم خواهم ایستاد.

مردم اعتماد خود را به کارایی واکسن از دست داده‌اند. در حال حاضر اعداد و ارقام [اعتماد عمومی به واکسن] به طرز حیرت‌انگیزی پایین است. در این وضعیت، عملکرد رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور بسیار مهم است.» 

وعده آقای بایدن یک روز پس از آن صورت گرفت که بیل کلینتون، جورج دبلیو بوش و باراک اوباما اعلام کردند برای جلب اعتماد مردم به واکسن آن را مقابل دوربین‌های تلویزیون دریافت خواهند کرد. 

آقای بایدن افزود: «من فکر می‌کنم که سه سلف من الگویی را تعیین کرده‌اند که باید به اجرا گذاشته شود. هر وقت اعلام شد که واکسن ایمن است، ما آن را دریافت می‌کنیم و نیز مهم است که این پیام را به مردم آمریکا برسانیم.» 

© The Independent

بیشتر از جهان