کشف یک تُن کوکائین در محموله تفاله موز در بندر لندن

وزن این محموله کوکائین هزار و ۶۰ کیلوگرم بود

این دومین توقیف بزرگ مواد مخدر طی دوماه است - MIGUEL RIOPA / AFP

بیش از یک تن کوکائین مخفی‌شده در محموله تفاله موز، در بندر بریتانیا کشف شده است.

این مواد مخدر درجه «ای» (A)، در محموله‌ بار کشتی در کلمبیا پنهان شده بود. این کشتی در مسیر دریایی خود به هلند در بندر «لندن گتوی» توقف داشت.

ماموران نیروی مرزی، پس از بازرسی معمول کشتی تجاری در تاریخ دوازدهم نوامبر، این محموله «غیرقانونی» را کشف و شناسایی کردند.

این دومین توقیف بزرگ طی دوماه است، آن‌هم بعد از اینکه مجموعه‌ای از اقدامات، برای پیشگیری و محافظت در برابر همه‌گیری ویروس کرونا انجام می‌شود.

آژانس‌های اجرای قانون می‌‌گویند، محدودیت‌‌های حمل‌و‌نقل هوایی و دریایی، از ماه مارس تاکنون، گروه‌های (قاچاق مواد) را واداشته است تا مقدار بیشتری کوکائین به صورت بارهای منفرد ارسال کنند. همین امر باعث افزایش خطر توقیف بار شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آژانس ملی جرائم (ان‌سی‌ای NCA) اظهار داشت اگرچه مقصد نهایی این محموله بریتانا نبود اما «احتمال می‌رفت دست‌کم سرنوشت بخشی از آن، به خیابان‌های این کشور ختم شود.»

ژاک بیر، فرمانده شعبه افزود: «توقیف این محموله‌‌ها، بسیار مهم بود و ضربه‌ای کاری به گروه‌های درگیر این عملیات وارد خواهد کرد؛ به این معنی که سود آنها را برای سرمایه گذاری (عملیات مجدد) کاهش داد.»

وزن این محموله کوکائین هزار و ۶۰ کیلوگرم بود و محموله قبلی هم که در یک مخزن حمل‌ونقل دریایی پر از کاغذ توقیف شد، هزار و ۱۵۵ کیلوگرم بود.

استیو ویتون، رئیس فرماندهی مرزهای دریایی می‌گوید: «این توقیف‌های قابل‌ توجه، مقادیر زیادی از این مواد مخدر خطرناک را از سطح خیابان‌ها جمع‌آوری کرده است که نه تنها آسیب‌های مهم به جامعه را کاهش می‌دهد، بلکه در میزان سود قاچاقچی‌ها و دلالان مواد نیز، ضربه سنگینی وارد می‌کند.»

وزیر کشور بریتانیا اظهار داشت این کشور از «تمامی اختیارات قدرت قانونی خود» استفاده می‌کند تا ورود مواد مخدر به این کشور را متوقف کند.

پریتی پاتل افزود: «مواد مخدر به جرم و جنایت دامن زده و زندگی‌ها را ویران می‌کند. مواد مخدر درجه «ای»، نظیر کوکائین، صدمات غیرقابل تصوری را بر شهروندان و جوامع وارد کرده و زندگی‌ها را متلاشی می‌کند. مصرف این مواد همچنین باعث بروز سطوح بالایی از خشنونت، بی‌نظمی و جرم و جنایت می‌شود.»

نیروی پلیس، ان‌سی‌ای و نیروی مرزی، از زمان آغاز قرنطینه کرونا،‌ مقادیر زیادی از کوکائین و سایر مواد مخدر را مصادره کرده‌اند که کار حمل‌ونقل و واردات کالاهای قاچاق را دشوارتر کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان