مصادره دو تُن مواد مخدر در اسپانیا

اسپانیا، و پس از آن فرانسه، بالاترین میزان استفاده از ماریجوانا را در اروپا دارند

۶۶ کیسه ماری‌جوانا از سوی ماموران مصادره شد - MIGUEL RIOPA / AFP

نیروهای پلیس در نزدیکی ساحل والنسیا در اسپانیا، پنج نفر را روی «نارکولانکا» بازداشت کردند. آنها دو هزار کیلو مواد مخدر حمل می‌کردند. نارکولانکا قایق سریع‌السیری است که به‌طور مشخص در حمل و نقل مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلیس پس از پنج ساعت تعقیب و گریز پر سرعت، خلافکاران را در دریای مدیترانه گیر انداخت.

در جریان تعقیب و گریز، خلافکاران سعی کردند با انداختن کیسه‌های مواد مخدر داخل دریا، آنها را منهدم کنند. در مجموع، ۶۶ کیسه ماری‌جوانا به وزن دو تن از سوی ماموران مصادره شد. تعدادی تلفن ماهواره‌ای و وسایل کامپیوتری نیز به دست پلیس افتاد.

قایق مزبور در حوالی ۸۰ مایلی ساحل کارتاخنا از سوی بالگرد پلیس ملی تعقیب شد و سپس نیروهای گشت گمرک به آنها نزدیک شدند. تعقیب‌وگریز در یک مسافت ۱۰۰ مایل دریایی به مدت پنج ساعت به طول انجامید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ویدیویی که پلیس اسپانیا تهیه کرد قایق کوچکی را نشان می‌دهد که با پنج سرنشین با سرعت بالا در اقیانوس حرکت می‌کند. در این ویدیو دیده می‌شود که آنها بسته‌های مکعبی شکلی از یک ماده سفید را (که به نظر می‌رسد حشیش بوده) به دریا می‌ریزند.

در نهایت به نظر می‌رسد قایق حامل مواد مخدر، با نزدیک شدن پلیس و بستن راه آنها، مجبور به توقف می‌شود و بین دو گروه مکالمه‌ای صورت می‌گیرد.

ویدیو نشان می‌دهد که کیسه‌های مواد مخدر به قایق پلیس منتقل می‌شود و کسانی که پیش از این مالک این مواد بودند، بازداشت می شوند.

اسپانیا، و پس از آن فرانسه، بالاترین میزان استفاده از ماریجوانا را در اروپا دارند.

مصادره کشت ماری‌جوانا از سوی مأموران اسپانیا از سال ۲۰۱۳ تا کنون، نزدیک به ۶۰۰ درصد افزایش داشته است. بیش از نصف بازداشت‌های قاچاق مواد مخدر به ماری‌جوانا مرتبط است.

به گفته وزارت کشور و بازرسان پلیس ملی و گارد شهری، «(قاچاق ماری‌جوانا) به شدت افزایش یافته است و در سال ۲۰۱۷ رشدی جهشی داشت. روند رشد، از آن زمان به بعد، به‌طور پیوسته ادامه داشته است به‌طوری که فقط در سال گذشته، ۹۰ درصد افزایش داشته است.»

© The Independent

بیشتر از جهان