پس از توافق ابراهیم، حمله‌های سایبری علیه امارات افزایش یافت

«به طور سنتی بسیاری از حمله‌ها به جمهوری اسلامی نسبت داده می‌شود»

پس از شیوع کرونا و عادی سازی روابط امارات با اسرائیل، تعداد حملات سایبری به این کشور افزایش یافته است - NICOLAS ASFOURI / AFP

رئیس امنیت سایبری کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس، گفت: امارات متحده عربی پس از عادی‌سازی روابط با اسرائیل، هدف حملات سایبری قرار می‌گیرد.

رویترز به نقل از محمد حمد الکویتی در کنفرانسی در دبی نوشت که بخش‌های مالی بیش از سایر بخش ها، مورد حمله قرار گرفته است. او از توضیح درباره جزئیات بیشتر و عاملان آن، خودداری کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی همچنین با اشاره به این‌که پس از آغاز شیوع ویروس کرونا، تعداد حملات سایبری در امارات به شدت افزایش‌یافته، افزود که به طور سنتی بسیاری از حملات از طرف ایران صورت می‌گیرد. البته الکویتی نام افراد پشت این حملات را بیان نکرد.

اگرچه حکومت ایران این قبیل اتهامات را تابه‌حال رد کرده و مدعی است که خودش قربانی هکرهای بین‌المللی است.

عادی‌سازی روابط امارات متحده عربی با اسرائیل بر اساس توافق ابراهیم که با کمک ایالات‌متحده‌ آمریکا به دست آمد، خشم فلسطینیان و به‌خصوص مقامات جمهوری اسلامی را برانگیخته است. بحرین و سودان نیز در روند بهبود روابط با اسرائیل از امارات متحده عربی الگوبرداری کردند.

در نهایت امارات متحده عربی و بحرین، در روز ۱۵ سپتامبر سال جاری، با میانجیگری ایالات متحده آمریکا و پس از امضای توافق ابراهیم در کاخ سفید، روابط خود را با اسرائیل عادی‌سازی کردند. پس از این اقدام، پروازهای تجاری بین دو کشور آغاز شد و قرار است طی ماه‌های آتی، سفارت‌های خود را در کشور مقابل افتتاح کنند. همچنین قرار است در زمینه‌های مختلفی از جمله، گردشگری، کشاورزی، انرژی، تکنولوژی‌های نوین و امنیت نیز، دو کشور همکاری‌های بیشتری انجام دهند.

بیشتر از جهان