بنیاد «حاج قاسم» سال ۹۹ هم ۱۰میلیارد تومان بودجه داشت

گزارش سازمان برنامه و بودجه از ردیف بودجه‌ای بنیاد قاسم سلیمانی

زینب سلیمانی مدیریت بنیاد قاسم سلیمانی را بر عهده دارد-AFP / IRANIAN SUPREME LEADER'S WEBSITE

به دنبال واکنش‌های انتقادآمیز به سهم هشت و نیم میلیارد تومانی «بنیاد حاج قاسم سلیمانی» در بودجه ۱۴۰۰، سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که اختصاص بودجه به این بنیاد تازگی ندارد و سال گذشته نیز ردیف بودجه‌ای این بنیاد از سوی مجلس در بوجه سپاه پاسداران اضافه شده است.

بررسی ردیف‌های بودجه‌ای ۱۱۱۳۹۷ و ۱۱۱۳۹۸ در بودجه سپاه پاسداران در سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که این بنیاد سال گذشته نیز ۱۰میلیارد تومان بودجه داشته است.

به گزارش ایرنا به نقل از سازمان برنامه و بودجه، ردیف‌های مذکور در صفحات ۱۰۸ و ۱۰۹ قانون بودجه ۱۳۹۹ درج شده بود و در لایجه بودجه سال ۱۴۰۰ نیز تکرار و به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ادامه این گزارش آمده است که «برخی با ربط دادن این بودجه به خانواده سلیمانی با اغراض سیاسی از خالی بودن ذهن مردم از اعداد و ارقام بودجه سوء استفاده می‌کنند.»

زینب سلیمانی، دختر قاسم سلیمانی و مدیر بنیادی که به نام پدرش تاسیس شده، پیش‌تر در پاسخ به واکنش‌ها گفته بود که این ردیف بودجه‌ای حذف شود و به جای آن به «ترویج مکتب حاج قاسم» اختصاص یابد.

قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حال خروج از فرودگاه بغداد هدف حمله پهپادی نیروهای آمریکایی قرار گرفت و کشته شد. مقامات آمریکایی فرمانده عملیات برون‌مرزی جمهوری اسلامی را «تروریست» لقب داده‌اند.

گزارش سازمان برنامه و بودجه نشان می‌دهد که پس از کشته شدن سلیمانی و در حالی که لایحه بودجه ۹۹ به مجلس ارایه شده بود، ردیف بودجه‌ای بنیاد قاسم سلیمانی به آن اضافه می‌شود.

این در حالی است که علاوه بر کسری بودجه،‌ مشکلات معیشتی مردم به شدت افزایش یافته و دولت ادعا می‌کند که به دلیل تحریم‌ها منابع مالی کاهش یافته است.