چگونگی برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا

ماجو وارگز، مشاور ارشد کارزار انتخاباتی آقای بایدن، در سمت مدیر عامل کمیته تحلیف قرار خواهد گرفت

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالت متحده آمریکا - Drew Angerer/Getty Images/AFP

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا، ضمن اعلام نام اعضای ارشد کمیته تحلیف ریاست جمهوری گفته است مراسم به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا محدود خواهد بود.

روز دوشنبه، تیم انتقالی آقای بایدن اعلام کرد تونی آلن که پیشتر سخنرانی‌های آقای بایدن را می‌نوشته است، به عنوان رئیس کمیته ادای سوگند رئیس جمهور در روز بیستم ژانویه برگزیده شده است.

آقای آلن که ضمن حفظ سمت به عنوان رئیس دانشگاه دولتی دلاور، به‌طور خصوصی ریاست تیم تحلیف را برعهده دارد، در بیانیه‌ای گفته است این مراسم به‌خاطر همه‌گیری کرونا محدود خواهد بود.

آقای آلن گفته است «مراسم تحلیف امسال به‌خاطر همه‌گیری کرونا متفاوت خواهد بود، اما ما همچنان پیرو سنت‌ آمریکایی، مراسم ادای سوگند و احترام خواهیم داشت. ضمن حفظ  سلامت و امنیت مردم، آنها را در سراسر آمریکا (در این مراسم) شرکت خواهیم داد.»

به گزارش دانشگاه جانز هاپکینز که موارد ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا را ردیابی می‌کند، در حال حاضر آزمایش کرونای بیش از ۱۳.۳ میلیون نفر در آمریکا مثبت بوده و ۲۶۶.۸۸۷ نفر بر اثر عوارض آن جان سپرده‌اند.

تیم انتقالی آقای بایدن همچنین اعلام کرده است که «ماجو وارگز»، مدیر سابق اجرایی و مشاور ارشد کارزار انتخاباتی آقای بایدن، در سمت مدیر عامل کمیته تحلیف قرار خواهد گرفت و ارین ویلسون و ایوانا کانسلا معاون‌های او خواهند بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم ویلسون، مدیر سابق سیاست ملی آقای بایدن در کارزارهای مقدماتی و عمومی او بود و خانم کانسلا، سناتور حزب دموکرات از ایالات نوادا است که چندین بار به گردهمایی‌های انتخابات بایدن در این ایالت، پیوست.

مراسم ادای سوگند رئیس جمهور، امسال  به‌خاطر همه‌گیری کرونا محدودتر خواهد بود و انتظار می‌رود تنها حدود ۱۶۰۰ نفر در آن شرکت کنند.

به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، صحبت‌هایی هم در این زمینه مطرح است که کسانی که نزدیک به آقای بایدن خواهند ایستاد باید پیشتر تحت آزمایش کرونا با نتیجه منفی قرار گرفته بوده باشند.

آقای بایدن در طول کارزارهای انتخاباتی خود گفته بود که مایل نیست در طول مراسم تحلیف از ماسک استفاده کند. کمیته مراسم تحلیف کنگره اما اخیرا گفت کلیه شرکت‌کنندگان در مراسم، باید ماسک زده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

به گزارش سی‌ان‌ان، تیم موزیک ارتش که در کلیه مراسم تحلیف روسای جمهور شرکت داشته، همچنان در این مراسم هم قطعه‌هایی خواهد نواخت، اما گروه کُر که معمولا پشت رئیس جمهور مستقر می‌شد، احتمالا در مراسم امسال شرکت نخواهند داشت.

در حال حاضر روشن نیست آیا آقای ترامپ، به رغم تقاضای اعضای حزب جمهوری‌خواه، در مراسم ۲۰ ژانویه شرکت خواهد کرد یا نه.

سناتور روی بلانت، سناتور ایالت میسوری از حزب جمهوریخواه که وظیفه نظارت بر مراسم تحلیف را برعهده دارد، در برنامه «استیت آو دِ یونیون» سی‌ان‌ان در روز یکشنبه گفت: «امیدوارم رئیس جمهور در روز تحلیف در آنجا باشد.»

اما آقای ترامپ هنوز شکست در انتخابات را نپذیرفته است و بارها ادعا کرده در انتخابات به گونه‌ای گسترده تقلب شده است. در این میان کایلی مک نانی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، در اوایل ماه جاری گفت آقای ترامپ «در مراسم تحلیف شرکت خواهد کرد.»

© The Independent

بیشتر از جهان