پیکر مارادونا به خاک سپرده شد

به دلیل ازدحام بیش از حد، مراسم به‌صورت خصوصی برگزار شد و مردم بیرون گورستان باقی ماندند

پیکر مارادونا در گورستان «بیا ویستا» بوینس‌آیرس در حضور نزدیکان و مقامات رسمی به خاک سپرده شد - Carlos REYES / AFP

پیکر دیگو مارادونا، اسطوره تاریخ فوتبال جهان، تحت تدابیر شدید امنیتی و در یک مراسم خصوصی که تنها خانواده و نزدیکان او حضور داشتند، در گورستان «بیا ویستا» بوینس‌آیرس به خاک سپرده شد.

این مراسم تنها در حضور ۱۲ نفر از نزدیکان و اقوام مارادونا برگزار شد و به دلایل امنیتی مردم اجازه حضور در گورستان را پیدا نکردند.

اما در مراسم پیش از خاکسپاری، هزاران نفر پیکر او را بدرقه کردند و برای وی دعا می‌خواندند. تابوت مارادونا با پرچم آرژانتین و پیراهن شماره ۱۰ وی پوشانده شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ابتدا قرار بود خاکسپاری در حضور هواداران او انجام شود اما به دلیل ازدحام بسیار، این موضوع منتفی شد. گفته می‌شود تجمع در مراسم خداحافظی با اسطوره آرژانتینی به‌قدری شلوغ بوده که پلیس برای کاهش آن، ناچار به استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی شده است. در نهایت مقامات ناچار شدند برای کاهش تنش‌ها به طور موقت خاکسپاری را متوقف کنند. اما پس از برقراری مجدد آرامش، تابوت او به کنار مزار والدینش منتقل و در آنجا دفن شد.

 در گذشت مارادونا موج وسیعی از واکنش‌ها در سراسر جهان را برانگیخت، اگرچه در کشور خودش آرژانتین با وی به‌مانند یک قهرمان ملی برخورد شد.

پیروزی آرژانتین بر انگلیس در جام جهانی ۱۹۸۶ که با گل‌های مارادونا به وقوع پیوست باعث شد تا محبوبیت وی نزد مردم آرژانتین افزایش یابد. پیش از آن دو کشور در جنگی بر سر جزایر فارکلند با یکدیگر درگیر شده بودند و آرژانتین در آن شکست خورده بود. گلی که مارادونا با دست به انگلیس زد بعدها از سوی او با عنوان «دست خدا» یاد شد. آن پیروزی برای مردم آرژانتین نوعی انتقام از انگلستان تلقی شد و بر محبوبیت مارادونا افزود.

بیشتر از ورزش