مجلس طرح پرداخت یارانه به ۶۰ میلیون نفر را تصویب کرد

دولت نیز تصمیم گرفته تا به اقشار آسیب‌پذیر یارانه پرداخت کند

مجلس به صورت موازی با دولت، طرح پرداخت یارانه به اقشار آسیب پذیر را تصویب کرده است - عکس از تجارت نیوز

در پی اعلام دولت مبنی‌بر پرداخت یارانه صدهزار تومانی به اقشار آسیب‌پذیر، مجلس نیز با تصویب طرحی دولت را مکلف کرد تا به ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور یارانه پرداخت کند.

حسن روحانی اعلام کرد که دولت قرار است طی چهار ماه آذر تا اسفند سال جاری، کمک‌هزینه معیشتی به‌ازای هر نفر ماهانه ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کند. این افراد از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند که تقریباً یک‌سوم جمعیت کشور را در برمی‌گیرند. همچنین، حدود ۱۰ میلیون خانوار نیز می‌توانند از وام یک میلیونی بهره‌مند بشوند.

رئیس‌جمهوری اطلاعات بیشتری در مورد اقشار آسیب‌پذیر نداد اما به نظر می‌رسد که زنان سرپرست خانوار، خانوارهای تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی و همچنین افرادی که فاقد شغل و درآمد ثابت هستند، مشمول این یارانه شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مجلس شورای اسلامی نیز به‌صورت موازی با دولت، با تصویب طرحی دولت را مکلف به پرداخت یارانه ۱۲۰ هزارتومانی به ۶۰ میلیون نفر از جمعیت ایران کرد. شورای نگهبان این طرح را پیش‌تر به دلیل مغایرت با اصل ۷۵ قانون اساسی رد کرده بود که مجلس با اصلاح ایرادات، آن را مجدداً تصویب کرد و شورای نگهبان نیز این بار آن را تأیید کرد.

بر اساس این طرح دولت مکلف است به‌منظور تأمین بخشی از نیازهای معیشتی خانوارهای کشور به‌ویژه خانوارهای کم‌برخوردار، از ابتدای شش‌ماهه دوم سال ۱۳۹۹ به‌صورت ماهانه تا پایان اسفندماه، به تعداد حداقل شصت میلیون نفر از جمعیت کشور، ۱۲۰ هزار تومان به‌حساب یارانه سرپرست خانوار واریز کند. این طرح سه دهک اول از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی، رزمندگان معسر و افراد با درآمد کمتر از حداقل حقوق و هر یک از افراد سایر دهک‌ها که مشمول دریافت یارانه هستند را، در بر می‌گیرد.

بیشتر از