کارزار تبلیغاتی ووهان برای جذب گردشگر پس از عبور از بحران کرونا

ووهان اولین جایی است که شهروندان چینی پس از پایان همه‌گیری می‌خواهند از آن بازدید کنند

برج زرد در ووهان-- Hector RETAMAL / AFP

ووهان، شهری در چین که اولین مورد کرونا در آن ثبت شد و تصور می‌شود که منشأ شیوع این ویروس باشد، برای جذب دوباره گردشگران یک کارزار تبلیغاتی به راه انداخته است.

اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این شهر در دسامبر سال گذشته، ۲۰۱۹، گزارش شد.

اگرچه ووهان در آغاز مرکز شیوع همه‌گیری کرونا بود، اما این شهر که مرکز استان هوبئی  واقع در بخش مرکزی چین است، از ماه مه سال ۲۰۲۰ هیچ موردی از ابتلا به کرونا را که از یکی از ساکنان شهر به فرد دیگر منتقل شده باشد، گزارش نکرده است.

اکنون اداره فرهنگ و گردشگری ووهان برای جذب گردشگر ویدیویی را با عنوان «بیایید در ووهان ملاقات کنیم» منتشر کرده است.

این ویدیو شامل عکس‌های متنوعی از مناظر اطراف و بناهای برجسته و معماری شهر و نشانه‌های فرهنگی شامل عکس‌هایی از نوازندگان و رقصندگان باله است.

تاکید زیادی بر مناظر طبیعی در این ویدیو به چشم می‌خورد. در آن زوج‌ها و خانواده‌هایی تصویر شده‌اند که در کنار آب در حال استراحت هستند، یا از پله‌های سنگی از میان درختان بالا می‌روند و در بالای تپه اردو می‌زنند.

یکی از صحنه‌های این ویدیو هم مناظر شهری را به هنگام شب و آتش‌بازی در پس‌زمینه نشان می‌دهد.

اگرچه هیچ کلامی روی این ویدیو نیست، اما یکی از ترانه‌هایی که بر روی آن پخش می‌شود، ترانه «چقدر زیبا هستی (How beautiful you are) است.

اداره فرهنگ و گردشگری ووهان در شبکه اجتماعی وایبو نوشت: «ووهان هرگز در ارائه زیبایی‌های خود بخیل نیست و ما عاشقان این شهر دوست داریم دیگران نیز از این زیبایی‌ها بهره ببرند.»

«منتظر دیدار شما در ووهان هستیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به رغم تضعیف چهره عمومی ووهان، این شهر احتمالاً در جذب گردشگر مشکل زیادی نخواهد داشت.

طبق تحقیقی که در ماه آوریل منتشر شد، ووهان اولین جایی است که شهروندان چینی پس از پایان همه‌گیری می‌خواهند از آن بازدید کنند.

این تحقیق که توسط مرکز تحقیقات گردشگری آکادمی علوم اجتماعی چین و مرکز تحقیقات فرهنگ و صنعت گردشگری تن‌سنت منتشر شده است، با نظرسنجی از ۱۵ هزار و ۱۶۳ نفر، بررسی بیش از ۲۰ میلیون پست در رسانه‌های اجتماعی، و دوازده مصاحبه انجام شده است.

ووهان اینک از پکن به عنوان مقصد شماره یک مسافران چینی پیشی گرفته است.

© The Independent

بیشتر از سفر