فرمانده سنتکام: حمله‌ شبه‌نظامیان «تحت حمایت ایران» تشدید شده است

«کشته شدن سلیمانی نشان داد که توانایی مقابله با اقدامات تهران در عراق را داریم»

ژنرال کنت فرانک مکنزی، فرمانده ستاد مرکزی ایالات متحده آمریکا - SAUL LOEB / AFP

ژنرال کنت فرانک مکنزی، فرمانده ستاد مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام)، در نشست مجازی سیاست‌گذاران عربی‌-‌آمریکایی گفت حملات راکتی از سوی نیروهای نیابتی «تحت حمایت جمهوری اسلامی» در عراق تشدید شده است. این درحالی است که به تازگی کاخ سفید دستور کاهش نیروهای نظامی آمریکایی در عراق را صادر کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این نشست که روز گذشته (پنجشنبه) برگزار شد، ژنرال مکنزی یاداور شد اقدامات نظامی و دیپلماتیک ایالات متحده در سال‌های اخیر، تا حد زیادی «مانع» اقدامات جمهوری اسلامی در عراق شده است. او افزود:  کشته شدن فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، قاسم سلیمانی در دی ماه سال گذشته، این پیام را به جمهوری اسلامی داد که ایالت متحده آمریکا، هم توانایی و هم اراده برای پاسخگویی به اقدامات رژیم  ایران در عراق را دارد.

 فرمانده ستاد مرکزی ایالات متحده آمریکا با اشاره به «نقش جمهوری اسلامی در ایجاد بی‌ثباتی در منطقه»، تاکید کرد، جمهوری اسلامی از عراق، به عنوان میدان نبرد نیابتی خود علیه ایالات متحده استفاده می‌کند و هدف، خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق، و در سطح گسترده‌تر، خاورمیانه است.

علی‌رغم اقدامات جمهوری اسلامی برای بیرون راندن نیروهای آمریکایی، عراق خواستار ادامه همکاری نظامی با آمریکا و ائتلاف ضد داعش است. با اینکه تعداد ۵۰۰ تن از نیروهای آمریکایی از عراق خارج می‌شوند، همچنان ۲۵۰۰ نیروی نظامی آمریکایی، در کنار تعداد مشابهی از نیروهای ائتلاف، برای تقویت توانایی عراق در مبارزه با داعش همکاری خواهند کرد.

بیشتر از جهان