موارد ابتلای روزانه کرونا در آمریکا حد نصاب را شکست

ایالات متحده بیش از ۲۴۱ هزار مورد مرگ را از زمان آغاز همه‌گیری اعلام کرده ‌است

ایالات متحده تاکنون حدود ۱۰.۴ میلیون مورد ابتلا به کووید-۱۹ داشته است- Robyn Beck / AFP

ایالات متحده آمریکا رکورد تازه‌ای در همه‌گیری ویروس کرونا ثبت کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۴۰ هزار مورد جدید شناسایی شد. 

این نهمین روز پیاپی بود که موارد جدید ابتلا از مرز صدهزار نفر فراتر می‌رفت. به گزارش رویترز، روز چهارشنبه، ۱۴۲۲۷۹ مورد جدید ثبت شد. 

رکورد قبلی روز سه‌شنبه با ۱۳۶۳۲۵ مورد جدید ثبت شده بود و کارگروه کرونای کاخ سفید از «شتاب‌گیری» بیماری در سطح کشور خبر داد. 

تنها در ایالت تگزاس، شمار موارد روزانه به ده‌هزار نفر در دو روز هفته گذشته رسید که رکوردی تازه برای این ایالت است. 

به گزارش رویترز، میزان بستری هم به اوج خود در کل دوره همه‌گیری رسیده است و روز چهارشنبه دست ‌کم ۶۴۹۳۹ آمریکایی مبتلا به ویروس در بیمارستان بستری شدند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش سی‌ان‌ان شرایط در شمال شرقی، جنوب و مرکز و غرب آمریکا بدتر شده است و بیماران کرونای بستری شده دوبرابر شده‌اند. 

برنامه ردگیری کووید روز چهارشنبه اعلام کرد: «ایالات متحده در سراسر کشور شاهد اوج‌گیری بی‌سابقه موارد بستری است. در حال حاضر شمار افراد مبتلا به کووید که بستری شده‌اند چهل درصد بیش از دو هفته پیش است.» 

گفته می‌شود که بیمارستان‌های تگزاس و ۱۶ ایالت دیگر «در مرز تکمیل ظرفیت» هستند و بیمارستان‌های آیووا، کانزاس، مینه‌سوتا، میزوری، مونتانا، داکوتای شمالی، یوتا و ویسکانسین تقریبا جای خالی ندارند. 

روز سه‌شنبه به ایالت‌ها هشدار داده شد که منتظر «شتاب گرفتن» موارد کووید-۱۹ در سراسر آمریکا باشند. کارگروه کرونای کاخ سفید گفت که «با سرد شدن هوا و رفتن مردم به فضاهای بسته، در نیمه شمالی کشور، واگیری جمعی به طور مستمر و پرشتاب ادامه دارد.» 

ایالات متحده تاکنون حدود ۱۰.۴ میلیون مورد ابتلا و بیش از ۲۴۱ هزار مورد مرگ را از زمان آغاز همه‌گیری اعلام کرده ‌است.

© The Independent

بیشتر از جهان