رای مثبت کنست به عادی‌سازی روابط با بحرین و وعده توافق‌های بیشتر

نتانیاهو می‌گوید کشورهای عربی بیشتری هستند که بی سر و صدا روابط خود را با اسرائیل تقویت می‌کنند

پارلمان اسرائیل (کنست)، عکس آرشیوی - KNESSET SPOKESPERSON OFFICE / AFP

با رای مثبت پارلمان اسرائیل به توافق عادی‌سازی روابط با بحرین، نخست‌وزیر اسرائیل وعده داد که کشورهای بیشتری به این توافق خواهند پیوست.

پارلمان اسرائیل روز ۲۰ آبان‌ماه با اکثریت قریب به اتفاق آرا به توافق عادی‌سازی روابط با بحرین رای مثبت داد. این توافق با ۶۲ رای موافق در مقابل ۱۴ رای موافق روز در کنست به تصویب رسید.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در این خصوص گفت: «این اسرائیل قدرتمند است که کشورهای عرب دیگر را به خود نزدیک می‌کند. کشورهای بیشتری هم به حلقه صلح خواهند پیوست.»

بر اساس گزارش منتشر شده در میدل‌ایست مانیتور، نتانیاهو افزود: « توافقات صلح با امارات‌متحده‌عربی، بحرین وعادی‌‌سازی روابط با سودان از آسمان به ما نرسیده است. آنها از تغییرات سیاسی ناشی شدند. در دهه گذشته، دولت‌های اسرائیل به طور سیستماتیک قدرت ما را در حوزه‎‌های امنیت، اقتصاد، فضای مجازی، روابط خارجی و سایر حوزه‌ها تقویت کردند.»

نتانیاهو افزود که کشورهای عربی بیشتری هستند که بی سر و صدا روابط خود را با اسرائیل تقویت می‌کنند و ابراز امیدواری کرد که با گذشت زمان، موارد بیشتری علنی شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نخست وزیر اسرائیل اظهار داشت: «دایره صلح همراه با ثبات و رشد، نیرویی در برابر اسلام رادیكال به رهبری ایران ایجاد کرده‌است.»

در سپتامبر گذشته، بحرین به همراه امارات، توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با اسرائیل امضا کرد.

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائيل هم پیش از رای‌گیری طی سخنرانی در کنست، ابراز اطمینان کرد که «رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، جو بایدن به پیشبرد روندهای صلح در منطقه ادامه خواهد داد.»

گانتز با بیان اینکه اسرائیل همچنان نقش اساسی را در هر پروسه برای ایجاد ثبات در خاورمیانه بازی می‌کند، گفت: «با ریاست جمهوری بایدن، دولت ایالات متحده به پیشبرد توافق‌های دیگر ادامه خواهد داد.»

بیشتر از